Ga naar inhoud

Nieuw: Garmin Zumo 396 LMT-S


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik snap dat hele gedoe van die routeprogramma's niet, waarom moet alles online?

Op heel veel plekken is een goede wifi of GSM dekking niet vanzelfsprekend dus ik vind Basecamp juist een dusdanig groot pluspunt dat toen ik keek voor de 395 de keuze was tussen een paar Garmin modellen en viel de TomTom op voorhand al af.

Als Basecamp wegvalt voor een online platform dan stop ik gewoon met routes.

Internet is leuk en handig maar ik vertik het om er van afhankelijk te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die online planner juist weer handig. Dan zit ik niet vast aan Windows of Mac. Ik gebruik sinds een jaar of 4 voornamelijk een Chromebook en daar werkt Basecamp niet op.

Vandaag ook weer een route gereden. Volgens de kaart klopte de route maar onderweg bleek dat een heel stuk ondertussen verboden voor auto's en motoren was geworden. Dit heb ik dan direct op mijn Note 8 via Myroute gewijzigd. Hier kwam dat pennetje erg goed van pas.

 

Vooral in Duitsland is een internetverbinding onderweg (dus mobiel) een ramp. In het noorden heb ik verschillende stukken helemaal geen bereik gehad. Op gebied van mobiel loopt Duitsland echt achter. In andere landen waar ik geweest ben waren veel minder tot geen problemen (Noorwegen). Daarnaast zit ik altijd in Hotels en daar is Wifi aanwezig. Dus ik zie dat probleem van gebrek aan internet niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat internet ook als een probleem.

aan boord heb ik wel internet maar niet zo snel als dat de routeprogramma's werken.

ter indicatie het duurt een goede minuut om google maps scherp in beeld te krijgen en als ik dan het plaatje verschuif weer een minuut.

 

dus dat is erg jammer want ik zit toch 6 maanden per jaar aan boord waar ik in mijn vrije tijd graag wat routes had gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua routeprogramma's:

Uitgaand van de track kun je zowel met de Garmin als TomTom met basecamp werken, en dus ook offline.

Bij een TomTom krijg je allicht geen garmin kaarten geleverd maar dat kun je ondervangen door OSM kaarten te gebruiken.

 

Omgekeerd kun je als Garmin gebruiker ook tomtom mydrive gebruiken. Of MyRouteapp, Of Kurviger, of Calimoto, of Routeyou, ga maar door.

 

Die hebben weliswaar allemaal als nadeel dat je internet nodig hebt. Maar als voordeel dat er automatisch mooiere routes uitkomen met minder kans op fouten. Voor veel mensen is dat een verademing boven basecamp.

Met de nieuwe Zumo, alsook met de Rider, hoef je niet per se je pc te gebruiken maar kan het zelfs op bijv de android tablet.

 

Maar inderdaad: je hebt wel internetverbinding nodig. Gesteld dat je de meeste routes thuis voorbereid is dat geen probleem. En zit je onderweg een keer zonder, dan kun je allicht terugvallen op basecamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wonder mijn 550 doet het gewoon weer dus geen nieuwe voor mij ben zeer content met mijn 550 lekkere alleskunner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wonder mijn 550 doet het gewoon weer dus geen nieuwe voor mij ben zeer content met mijn 550 lekkere alleskunner

Jij moet een gelukkig mens zijn, want de Zumo 550 was een heel fijn navigatie apparaat. Geen harde en zachte punten, met winterhandschoen te bedienen en mooie grote cijfers/ letters.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...