Ga naar inhoud

Herstelproject VFR 800FI: Aiko


MauritsVM
 Delen

Aanbevolen berichten

Prijs is dan ook met een beetje werk zeker niet verkeerd.... Dan had ik hem erbij gekocht als ik er zo een tegen kwam

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende op de planning:

Deukje in de tank opvullen en wegwerken.

 

Ik wil niet alleen het aangetaste stuk verven, ivm kleurverschil.

En om nu de hele motor te doen is ook weer zo ingrijpend in budget. ( ik ken iemand die zijn vfr, via via heeft laten doen, was 500 pond.)

 

Zelf zit ik te denken aan het aanbrengen van een wrap, op de tank en op de topkuip.

 

Zie afbeelding voor eerste idee.

 

rJ5sYXU.jpg

 

De lijn zal dan zo ontworpen moeten worden dat hij het gerepareerde stuk tank ( en daarmee de afwijkende kleur ) bedekt.

 

Op de topkuip heb ik een aantal scheurtjes gerepareerd, van binnen uit. Het liefst zou ik hier ook een wrap over leggen ( nadat ik alles egaal heb gemaakt).

Offerte aangevraagd voor laten wrappen, zoals afgebeeld kwam neer op ongeveer 300/350 euro.

 

Ik kan ook de hele motor wrappen, maar ook dat is best prijzig. ( offerte aangevraagd voor het laten doen, komt neer op 800/900 euro).

 

Zijn er hier nog hele mooie oplossingen/suggesties ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk bij een wrap is de kwaliteit wrap die gebruikt wordt.Geen chinese rommel, want die verkleurt erg snel!

Wrap kan je zelf proberen, maar je moet goed weten wat je doet. Het is erg lastig, zeker met scherpe lijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een deukje uit de tank laten halen dmv "uitdeuken zonder spuiten" ze drukken dan met speciaal gereedschap van binnenuit de deuk uit de tank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De andere tanks die ik momenteel online kan vinden hebben ook deuken en of beschadigingen.

Uitdeuken zonder spuiten gaat helaas niet lukken, dit heb ik gevraagd bij een schadehersteller in de buurt. De reden hiervoor ben ik vergeten.

Tevens is de lak beschadigd op de plek van de deuk, dus het "zonder spuiten" zou dan toch al niet meer opgaan helaas.

 

Ik denk dat ik de tank voor dit moment nog zo laat. Als ik me er aan blijf storen, ga ik een moment plannen om het aan te pakken.

 

Een andere vraag waar ik mee zit:

Ik ben ruim 2 meter lang, vooral een lange rug.

Nu ben ik een beetje aan het kijken naar een de MRA vario tour ruit. Zodat ik iets meer uit de wind kan rijden.

Deze gaan momenteel voor 120 over de toonbank bij Louis.de . Ik zou hem graag hier bestellen en uit proberen, maar ik denk niet dat ze een retour accepteren die al gemonteerd is geweest.

 

Welke VFR rijders hebben een vario ruit en zou ik deze mogen lenen/ een ritje op de motor om te testen of ik uberhaupt uit de wind kom.

Op welke locatie op het forum zou ik een derglijke vraag het beste kunnen stellen?

 

input is zeer welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De deuk icm lakbeschadiging in de tank heeft dit weekend zijn tol geeist.
Na het vullen van de tank, en het in de zon parkeren van de motor, is de druk in de tank waarschijnlijk erg hoog geworden.

Waar de deuk en een roestplekje zat, zijn twee piepkleine scheurtjes ontstaan. Groot genoeg voor de benzine om doorheen te sproeien. Parkeerplaats was even verneveld met benzine, je kan je voorstellen hoe vervelend dit geweest moet zijn.

Toevallig was ik net buiten de deur lunchen, dus mijn buren hebben ingegrepen:

Het lek dichttapen en met doeken afdekken. Ze konden hem echter niet uit de zon krijgen, dus de druk in de tank bleef behoorlijk hoog.

Zodra ik thuis kwam werd ik geïnformeerd en heb ik de vulopening opengezet om de druk eruit te halen.

Daarna de motor snel in de schaduw gezet.

 

Het herstellen/ vervangen van de tank had ik het liefst uitgesteld tot na het motorseizoen, maar inmiddels is de vervangende tank onderweg.

De kleur wijkt wel iets af van origineel rood.

Mijn velgen zijn trouwens zwart, dus hopelijk past het bij elkaar.

 

LqQvY73.jpg

aangepast door MauritsVM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien kan er geen druk in je tank ontstaan omdat er een be en ontluchting op zit.

Misschien zat er al een scheurtje wat door het uitzetten van de tank door de hitte is gaan openstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, het scheurtje zal er al gezeten hebben. Maar de ontluchting was niet voldoende om druk opbouw te voorkomen. Dusdanig dat de benzine een andere weg zocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi de koperpasta aub in de kliko en gebruik keramische pasta of vet

Quote

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=27526&p=440380

Wat is er mis met koperpasta op uitlaatbouten??? En gewoon vet op uitlaatbouten kun je volgens mij gewoon weglaten. Dit brandt er gewoon tussenuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koper bij aluminium kan ik inkomen. Kopervet op een stalen boutje lijkt mij geen probleem. de tapeinden moet je idd niet met kopervet in een aluminium cilinderkop zetten maar gedoseerd op een stalen boutje moet je geen spookverhalen over gaan vertellen vind ik en gewoon vet is al helemaal geen optie.

aangepast door Jappe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon overal keramische pasta voor gebruikt hoef je ook niet diverse potten in huis te halen.

Bovendien is voor menig beginnende sleutellaar het onderscheid te moeten maken niet handig.

 

Dus of het wel of niet goed is doet dan niet ter zake

 

Groet Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...