Ga naar inhoud

Herstelproject VFR 800FI: Aiko


MauritsVM
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is toch het juiste advies.

Geen kopervet maar keramische pasta.

Een beginnend sleutelaar heeft de gedachte hard nodig bij de klus en heeft niets aan een overdaad aan informatie op welk boutje wel of geen kopervet kan als er gezegd wordt dat keramische pasta beter is.

Keramische pasta is geschikt voor alle materialen en is ook nog eens bestand tegen hogere temperaturen, is daarnaast ook nog schoner (kopervet blijft je achtervolgen als je ergens een veel hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging mij erom dat kopervet prima volstaat voor sommige dingen. Dan wordt er gezegd dat het voor een beginnend sleutelaar makkelijk gemaakt moet worden. Ook mee eens maar deze mensen moet je niet gewoon vet op uitlaatbouten laten smeren zoals gezegd werd. Misschien niet zo specifiek bedoeld door Johan maar kan wel zo opgevat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet de bedoeling een eindeloze vet-discussie te gaan voeren!

ik snap dat het de revue passeert in dit geval maar genoeg gezegd lijkt me of anders splitsen we dit af in een eigen discussie. :focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bazz,

 

Vet bedankt. Ba dum tss.

 

Ik zal binnenkort weer tijd vrij maken om te sleutelen.

De "nieuwe" tank is binnen, dus die moet er op.

aangepast door MauritsVM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een foto van de vulopenening van de tank.

Wat kan ik het beste doen aan het roestige gaatje? Dit is de ontluchting toch?
Ik zal zelf te denken aan het schuren en coaten met een nader te bepalen verf.

 

zyVESQm.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou er wel effe lucht op zetten in dat gaatje om te kijken of de boel nog open is

Link naar reactie
Delen op andere sites

En misschien met n heel klein cilindrisch schuurborsteltje op n Dremel erin, zodat je zoveel mogelijk roest verwijderd. En dan idd weer doorspuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of zon bus van een voetbaltoeter, zit behoorlijk wat druk achter!
(wel ff de hoorn afzagen hahaha :schater: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vandaag weer tijd gehad om wat stapjes te maken.

Ook leuk: auto bij garage voor grote beurt en zelf sleutelen aan de VFR. Wetende dat alles helemaal lekker zal rijden.

 

Eerst een stukje afplakken:

OxB3dw0.jpg

 

Omdat de rode tank er toch af moet, gelijk even luchtfilter vervangen. +30 pk toch?

64ar11D.jpg

 

Tank slot even demonteren van de rode tank:

unaa9PK.jpg

 

 

De primer is over 2 uur droog. Dan is het tijd om de zwarte lak aan te brengen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Met een “high performance” luchtfilter en andere ventielen heb je minimaal 30 pk meer....easy[emoji51]

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...