Ga naar inhoud

Herstelproject VFR 800FI: Aiko


MauritsVM
 Delen

Aanbevolen berichten

Denk eraan dat een gewone lak niet werkt in die vulopening.

Zelfs een 2k lak gaat daar bladeren als je die te ver op de afsluiting van de tankdop spuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maurits, google ff op "brandstof / benzine-bestendige verf". Allerlei tips, incl een praktijktest van Action-verf. Succes met het project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik er ook wat vloeistof in kunnen gieten om te kijken of het open is? Heb geen perslucht tot mijn beschikking. Dremel moet wel lukken.

Nog even vergeten te melden maar bij computerwinkels heb je ook spuitbusjes perslucht.

Die worden gebruikt om PC kasten schoon te blazen maar ik weet niet hoeveel druk ze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maurits, google ff op "brandstof / benzine-bestendige verf". Allerlei tips, incl een praktijktest van Action-verf. Succes met het project.

 

Bedankt voor de tip. Ik heb de praktijktest gevonden. Ik vraag me alleen af hoe groot het verschil gaat zijn tussen een stuk metaal ondergedompeld in benzine vs af en toe in contact met benzine.

 

 

De opties die ik nu gevonden heb die benzine bestendig zijn:

2k blanke lak a 15 euro voor een busje.

remklauw verf a 20 euro voor een bus ( daar moet dan nog blanke lak over?)

 

Action blanke lak erover en maar eens kijken hoe dat gaat is voor mij ook een optie.

 

 

Het gaatje heb ik getest met remreiniger. Het leek erop dat het gewoon doorliep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat de leiding in ieder geval niet verstopt zit.

Tav de verf-opties:

Mee eens dat het maar heel enkele keer (bij overloop of er naast piesen) vloeibare benzine doorheen zal gaan. Maar het is volgens mij ook een beluchtingskanaal, omdat anders de tank vacuüm trekt. Dus er blijft dan wel benzinedamp doorheen gaan. Hoeveel invloed dat heeft? Geen idee, jij bent nu de praktijktester van de club ;-)

 

Remklauw-verf is vooral hittebestendig. De grondverf is voor hechting, de aflak-verf is om de ondergrond te isoleren. En daarna gaat denk ik iedere laag, goed aangebrachte en uitgeharde laag 2K-blanke lak helpen om het geheel zo benzine(damp)-bestendig mogelijk te maken.

 

Laat graag weten hoe eea is verlopen. Je zal niet de enige zijn met dit probleem.

En nogmaals succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remklauwverf is ook bestand tegen bijtende stoffen vanwege het makkelijk morsen van remvloeistof bij verversen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray, dank voor aanvulling. De info die ik had tav remklauwverf (van Motip-dealer) ging vooral over temperatuur. Mooi dat we met alle info hier op t forum, tot 1+1=3 komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gister middag na werk langs de plaatselijke automaterialen gegaan voor benzinebestendige lak.

De mevrouw achter de toonbank wist het niet, 3 collega's van haar aan de telefoon ook niet.

De 4e collega wist te melden dat 2K blanke lak wel langer intact blijft, maar uiteindelijk ook zal vergaan.

 

Stond wel op het punt om toch de remklauwverf mee te nemen, maar daar hadden ze alleen fel blauw, rood en groen van, dat was voor mij iets té.

 

Een meneer achter mij in de rij stelde nog Carter lak voor. Ik zie alleen in de specs van deze lak, dat je het moet afbakken in de oven....... Zie je het voor je?

 

Ik zal dus achter de remklauwverf aangaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren wéér langs automaterialenzaak, ditmaal om de remklauwverf te kopen.

Ik zie alleen net op tijd dat die ,van Motip, alkyd verf is.

De primer en eerste laklagen die ondertussen op de motor zitten zijn acryl.

 

Alkyd en acryl gaan niet samen, dat had ik inmiddels online geleerd.

 

Omdat er verschillende websites de 1k blanke lak aanbieden van Motip als zijnde benzinebestendig, heb ik toch maar die gekocht.

 

Opsomming:

3 lagen Roestomvormer Action

2 lagen lak Action

3 lagen blanke lak Motip

 

G1lCQ7w.jpg

 

Ik zal gaandeweg in de gaten moeten houden hoe het e.e.a. zich houdt.

Vanavond de hele assembly er maar weer eens op zetten, foto van het resultaat volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip voor een volgende keer.

Zorg eerst voor een compleet plan van aanpak, dan zorgen dat je alles in huis hebt en pas dan beginnen ;)

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken ben ik wel van RTFM.

Zeker nadat mijn zwager ooit een kast in elkaar heeft gezet, heel knap, waar de schuifdeuren op zijn kop in de kast hingen.

 

En @Ray je hebt helemaal gelijk!

 

 

Even een sneak peak (eigenlijk een camera faal maar ok):

JH5cYVM.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...