Ga naar inhoud

Stap 1 en 2 Check... Ademhaling en vertragen.


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ga over een paar weken met vrienden (8 motoren) de Alpen in. [Kappl - Tirol]

Mijn VFR heeft wat TLC nodig voor de reis, om deze zonder problemen door te komen.

Stap 1 was het vervangen van het luchtfilter en bougies, die laatste hoefden nog lang niet, bij het eruitdraaien bleken er al iridium NGK's in te zitten.

Het luchtfilter was echt wel aan de beurt.

Stap 2 het vertragen.

Vandaag bij 51752km : Brembo gesinterde blokken voor en achter

Achter was nog nooit vervangen, en nog ongeveer een nagel dik voering er nog op.

Voor was al bij 15000km vervangen door Vesrah, 1 blok minder dan een nagel dik, de rest iets meer.

Alles gereinigd, en op de juiste plaatsen lichtjes met kopervet ingesmeerd.

 

Stap 3 : Banden (gecupt en vierkant) over een 2 weken ofzo

Stap 4 : olie en filter (niet zo dringend, kan nog even)

 

Dan is de Honda er helemaal klaar voor

 

:thumpup:

 

post-8583-0-57630800-1524909372_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten standaard NGK iridium bougies is en die moeten bij 48k vervangen worden, althans bij de VTEC maar de 800 van nu heeft hetzelfde blok met slechts kleine wijzigingen.

Als ze netjes bij 48k zijn vervangen dan zijn ze net nieuw en hoeven ze dus inderdaad nog lang niet vervangen te worden, zo niet dan zijn ze ruim overtijd.

Ruim want ik vond bij mijn VTEC destijds dat hij na het vervangen bij rond de 35k best wel merkbaar mooier liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat je hebt gemerkt dat van de 4 remblokken er één meer slijtage heeft dan de andere 3.

Zou als ik jou was tocht eerst die remklauw even nader onderzoeken (vastzittende zuigers ?)

En in ieder geval een fijne, veilige reis gewenst !

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bandjes : vandaag al het voorbereidende werk voor maandag gedaan en de wielen gedemonteerd.
FF schoonmaken, alvast de loodjes eraf en... de keerringen en lagers van het voorwiel checken.
Dat kan beter, ziet er niet uit, hardgeworden vuil vet en lichte (roest) sporen op het lager.
Die worden maandag meteen mee vervangen, ligt nu toch al open.

De koppelingshendel piepte, ook deze maar losgenomen , gereinigd en licht ingevet..
Blijkt de bronzen bus, (met het gaatje erin) van de koppelingshendel flink ingelopen te zijn..en alles gortdroog, nergens een spoortje van enig smeermiddel.

Binnenkort even bij Hans v Wijk langs, is een voorraad artikel en zit er zo in.

 

Nog even en het is een nieuwe motor :-)

 

post-8583-0-38004300-1526138080_thumb.jpg

 

post-8583-0-99549300-1526138158_thumb.jpg

aangepast door Lampie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkt de bronzen bus, (met het gaatje erin) van de koppelingshendel flink ingelopen te zijn..en alles gortdroog, nergens een spoortje van enig smeermiddel.

Dat hebben (sinter)bronzen bussen meestal ook niet nodig: zelfsmerend. Dat busje op de foto lijkt me trouwens messing. aangepast door V4 Rosso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden (laten) monteren en dan haal je de keerring weg.

 

<< !! Waarschuwing , de volgende beelden kunnen als schokkend ervaren worden !! >>

 

5IRnaKp.jpg

 

itYNfFf.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...