Ga naar inhoud

Rommelig lopen


Dial_888
 Delen

Aanbevolen berichten

Nu na een duizend kilometerteller op 2005 VFR vtec hebben gereden vind ik hem in het deellast gebied rommelig lopen. Enige weken geleden zijn alle vloeistoffen/filters/bougies vervangen, dus vers......

 

Ik heb het idee dat op het moment van een streepje gasgeven dat hij zich een beetje verslikt, en met heel rustig rijden rond de 60-70-80 km/h niet gelijkmatig loopt.

 

Met vlotjes rijden is er niks aan de hand, en met echt gasgeven loopt hij overal vlot in de toeren tot ver over de 200km/h (op de A31 in DL) ...niks mis mee. Kortom, opperst tevreden met de prestaties...

 

Nu is alles origineel en zijn er geen mods op uitgevoerd, zouden deze dan verbeteringen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou de mods even kunnen uitproberen natuurlijk. Dan weet je het en kun je ook makkelijk herstellen als je dat prettiger vindt.

Ik neem aan dat er ook een vers luchtfilter in zit ?

 

Alles origineel en dus ook geen andere uitlaat ......hmmm.

Starter Valves synchroniseren; dat kun je ook nog proberen.

 

Maar er komen ongetwijfeld meer/betere tips van de echte Vtec-kenners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lage toerentallen houdt hij niet van, de PAIR- en flappermod kunnen een aardige verbetering geven en dan kan het synchroniseren van de SV's ook nog een beetje bijdragen.

De maximale vermogensafgisften zijn ook de ideale momenten (koppel bij 8500 en pk bij 10500 rpm) en dan kan je niet verwachten dat hij in de eerste sectie van de toerenteller ook super prestaties levert.

Als je hem boven de 4000rpm houdt dan gaat alles een stuk soepeler, de mods zijn wel aan te raden voor als je op een sukkeldrafje moet rijden maar wanneer je wilt gaan dan zou ik toch een keer terugschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om preciezer te zijn, gaat het om millimeter werk met de gashendel en idd in de onderste toerentallen..2-3k ofzo. Zoals ik al schreef met gas erop/voluit gaat hij zonder enige aarzeling er vandoor met de bekende vtec moment bij 6-7k.

 

Al rijdend bijv. in de stad kan ik duidelijk de klep vh filterhuis horen...luchtfilter is idd nieuw. Uitlaten zijn origineel en derhalve lekker stil, Ook is een nieuwe kettingset geplaatst en heb ik geen harde stukken in de ketting, dou zou ook een gevoel van onregelmatig lopen kunnen geven.

 

Wellicht mijn rijstijl aanpassen met hogere toerentallen want daar kunnen ze goed tegen.....en ik zal wat slangen losmaken en afdoppen als experiment.

aangepast door Dial_888
Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt bekend, na het uitvoeren van de modificaties en het synchroniseren van de SV's was het bij mij een stuk beter, zeker na laatste beurt bij Johan.

vooral als je een stuk braaf in de bebouwde kom moet rijden wel handig dat je hem niet boven de 4000 toeren hoeft te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

't zit natuurlijk ook wel een beetje in 't karakter van 't blok bij zulke lage toeren. M'n vorige blok was bij z'n laatste beurt bij Johan ook gesynchroniseerd en daarna rijd hij op lage toeren stukke beter als eerst. Mijn huidige merk ik dat 't minder is, die moet ook duidelijk gesynchroniseerd worden (moet ook de choke die geen choke is helemaal open zetten bij de koude start en zelfs dan start hij soms niet de eerste keer.)

Ik denk dat jou motor daar ook zeker profijt van heeft, daarnaast zeker de flapper mod doen daar ging die van mij ook een stuk lekkerder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het ook een producteigenschap gebleken van deze motor. Ook een rapidbike hielp bij mij niet. Uiteindelijk heeft Johan verreweg het beste werk verricht om het enigszins goed te krijgen. Zelfs een 200 pk S1000RR of een 1200 GS met zuigers van bijna 600cc heeft een zoveel mooiere gasreactie bij lagere toerentallen. Maar je krijgt er wel een veel mooier V4 geluid voor terug... :worshippy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan ga je ook appels met eieren vergelijken.

Met minder cilinders e meer CC's zal je zowel de diameter als de slag moeten vergroten om tot de betreffende inhoud te komen en dat brengt dan vanzelfsprekend ook een andere karakteristiek met zich mee.

Mijn Crosstourer pakt laag in de toeren ook heel soepel op maar heeft ook een lager maximum toerental.

Toch is hij in lage toerentallen bij constante snelheid ook wel wat bokkig wat een deel cardanreactie is een deel omdat het geen diesel is die gemaakt is voor lage toerentallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij regelmatig lang stil staat (bijvoorbeeld winterstop) en ook als je er weinig km mee maakt dan zou het zo maar kunnen dat een injector een beetje dicht is geslibd door de troep die er tegenwoordig in de benzine zit.

 

Een keertje injectorcleaner in je volle tank erbij gooien wil dan wel eens helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Én... naast alle genoemde goede suggesties: een nieuwe transmissiedemper in het achterwiel is ook erg prettig bij deellast in lage toeren. Het lijkt zo'n klein verschil, maar voor mijn beleving scheelde het echt veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij regelmatig lang stil staat (bijvoorbeeld winterstop) en ook als je er weinig km mee maakt dan zou het zo maar kunnen dat een injector een beetje dicht is geslibd door de troep die er tegenwoordig in de benzine zit.

Een keertje injectorcleaner in je volle tank erbij gooien wil dan wel eens helpen.

Goede opmerking inderdaad, ik merk 't ook als hij een poosje stil gestaan heeft, even een stuk 200+/goed warm rijden en/of flesje injectie reiniger toevoegen doet ook al een hoop verbeteren qua aan/uit gevoel met gasgeven is ook mijn ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keertje injectorcleaner in je volle tank erbij gooien wil dan wel eens helpen.

 

hoe hoger de concentratie hoe beter is mijn ervaring, Na een keertje nodeloos aan de benzine toegevoegd maar eens rechtreeks laten drinen van het spul. Uitzetten en lekker zijn werk laten doen. Dan weer op benzine gaan rijden en dat hielp echt wel.

 

Én... naast alle genoemde goede suggesties: een nieuwe transmissiedemper in het achterwiel is ook erg prettig bij deellast in lage toeren. Het lijkt zo'n klein verschil, maar voor mijn beleving scheelde het echt veel.

 

Jep dat scheelt enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even terugkoppeling:

 

Voor de hap-snap oplossing heb ik een potje injectiereiniger toegevoegd, en hij loopt stukken beter.....nadat ik hem bijna leeg gereden heb en vol heb gegooid met reiniger......iig geen last van aan/uit gevoel meer bij lage toerentallen.

 

Ik vind het wel goed zo.. ondertussen lekker rondtoeren hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...