Ga naar inhoud

Olie lekkage [emoji33]


VFRdaan
 Delen

Aanbevolen berichten

Na zo'n drie weken en een goede 1500 km gereden te hebben op mijn "nieuwe" VFR 800 fi 2001 (76000 km) wat olielekkage geconstateerd bij het versnellingspedaal. Is niet heel veel, maar liever helemaal niet uiteraard. Kan iemand mij vertellen of dit probleem gemakkelijk te verhelpen is? Waarschijnlijk alleen een olie-keerring hoop ik.679c2cb038e68aa92df859a3fd16f8ad.jpg4af5e90f2867a9f510bb130ff52270c3.jpg85244f89c241f5bb6dfc0f3acc9ff292.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

aangepast door VFRdaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het je er toevallig een automatisch kettingsmeersysteem op zitten?

Het lijkt erop dat het vanaf het voorste kettingwiel komt, daar hoopt zich veel vuil op en met overmatig smeren van de ketting kan daar ook wel eens wat olie tussen komen wat er dan uiteindelijk ook weer uit sijpelt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ray, ik heb geen smeersysteem op de VFR. Het lijkt of de olie toch langs de as van het schakel-pedaal naar buiten komt.

 

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat denk je van die nat uitziende plek boven de schakelpook?

Volgens Newton is er toch een reden om even rondom je kettingwiel te kijken en dan zeg ik te beginnen met het daar eens goed schoon te maken.

Het zou best een kapotte keerring kunnen zijn bij je schakelas maar ik zou toch eerst de mogelijkheden van boven uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed schoonmaken en ander/minder kettingvet proberen. Komt (voor 95% zeker) van het voorste kettingwiel.

Als dat warm wordt dan lijkt het net of het inderdaad lekkage is. Zeker als de ketting "lekker vet" gehouden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ga morgen eens even kijken of ik de oorzaak kan vinden #tijdgebrek.

 

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...