Ga naar inhoud

Band verkeerd om gelegd


 Delen

Aanbevolen berichten

Dat zal de bandenboer morgen moeten oplossen, want zaterdagochtend zijn we naar de Pyreneeën. Jammer dat het 55km enkele rit is, met de auto dan nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd wiel gaat goed, band verkeerd. Lijkt me vooral bij nattigheid een probleem worden.

Het zal geen echt probleem zijn maar je hebt wel een grote kans op cuppen.

Het profiel van een motorband is maar voor een paar procent verantwoordelijk voor de afvoer van water.

Ook qua krachten zal het geen probleem opleveren maar het hoort gewoon goed te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je verwarring ;-) maar deze staat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar de vorm van het profiel kijkt, lijkt de voorband er wel vaker verkeerd op te liggen. Kijk daarom altijd naar de pijl op de band. Die is altijd correct

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je verwarring ;-) maar deze staat goed.

Toch was de originele rotatierichting die van de pijl op het loopvlak.

 

"ContiRoad Attack Direction?

The orientation of the ContiRoad Attack front has recently been revised. Conti Germany responded to feed-back from the UK and other markets about maximising the already incredible durability of the original front tread pattern. After the launch of the ContiSport Attack test riders commented on the fact that the reversed tread direction gave much more uniform wear across the tyres section and so the ContiRoad Attack front pattern was switched in late October 2006 to take advantage of this better wear characteristic. Some confusion exists because some European plants outside of Germany have a tread mould with small arrows at the edge of the tread near the sidewall, these arrows should be ignored. These moulds are being replaced. ContiRoad attack customers may be offered the same tyre with apparently two different directions of rotation. The tread pattern on both tyres is fine. Riders should be aware that all relevant and legally required information regarding speed rating and direction of rotation is moulded into the side-wall of the tyre, not the tread, so be sure your tyre is fitted in accordance with the directional arrow on the sidewall regardless of which way the pattern runs. "

Meerdere banden/merken hebben de pijl die de rotatierichting aangeeft enkel in het loopvlak, niet op de zijkant.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch was de originele rotatierichting die van de pijl op het loopvlak.

 

 

Meerdere banden/merken hebben de pijl die de rotatierichting aangeeft enkel in het loopvlak, niet op de zijkant.

OK, dat is nieuw voor mij.

En ik monteer elke dag vele motorbanden. Op ELKE band die ik tegenkom staat de verplichte rotatierichting op de wang van de band, zelfs als de band multi-directioneel is, en/of zowel als voorband als ook als achterband gebruikt kan worden.

Dat deze soms erg lastig te vinden is (klein en maar op 1 kant van de band), dat klopt. De nieuwe Michelin Road 5 is daar een voorbeeld van.

De pijltjes op het loopvlak zijn juist aan het verdwijnen, dat worden er steeds minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...