Ga naar inhoud

Dashbord VFR 800FI 2001 uitgevallen


 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ervaring met het laten repareren van een uitgevallen dashbord van een VFR800 van 2001?

 

Ik kom diverse buitenlandse topics tegen over een printplaat die doorgesoldeerd moet worden maar weet niet af daar in Nederland ook bedrijven voor zijn...

Zie net ook dit topic.

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=15445

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er mensen zijn die de gehele printplaat in de oven leggen. Het schijnt dat, op de juiste temperatuur en voor de juiste duur, alle soldeerpunten dan weer doorgesoldeerd zijn. Kan zonder schade aan de printplaat als ik het goed begrepen heb. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet ook niet hoe betrouwbaar cq risicovol een dergelijke behandeling is, maar je kunt overwegen eens op zoek te gaan en misschien weet hier iemand meer hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mij niet voorstellen dat het uitvallen van het tellerhuis komt door meerdere slechte soldeerverbindingen. Denk inderdaad eerder aan de brede stekker die er aan zit dat daarvan één of meerdere contacten gecorrodeerd zijn.

Beide kan natuurlijk ook de oorzaak zijn, maar als het plotseling is uitgevallen verdenk ik eerder de brede stekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid, het is het rechterdeel van het dashboard wat is uitgevallen. Het LCD stuk waar de tijd, benzine voorraad en km/dag teller staat.

De linkerkant met tellers en lampjes werkt gewoon.

 

Er zou een flexibele printplaat achter zitten.

Kan natuurlijk zeker een keer naar de stekkers kijken.

Om erbij te kunnen moet de hele kuip denk ik los of kan ik ook alleen de ruit loshalen en dan de zwarte rand om de tellers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de stoute schoenen aangetrokken en bovenkuip gedemonteerd.

Bleek inderdaad een printbaan aangetast te zijn, doorgemeten en deze was gebroken.