Ga naar inhoud

Garmin aansluiten


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

ik heb een Garmin 595 aangeschaft en die wil ik natuurlijk van spanning voorzien op mijn 2008 800Vtec. Hebben jullie tips hoe ik de bijgeleverde voedingskabel het mooist/best kan wegwerken?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Kay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tank omhoog en dan aan de remleiding aan de binnenkant van het frame binden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het verstandig om de houder rechtstreeks op de accu aan te sluiten? Of toch liever via de verlichting oid, aangezien die alleen spanning krijgt als de motor op contact staat.

 

Alvast excuses als dit al 1000x besproken is op het forum, maar ik ben hier nog een beetje de weg aan het zoeken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van mij altijd al direct op de accu gehad met een kort moment via het contact maar dat gaf in sommige gevallen problemen dus snel weer direct op de accu.

De Garmin zet ik thuis uit (standby) en blijft dan gewoon in de houder zitten .

Wel heb ik preventief wat zuurvrije vaseline op de contactpunten van de houder gesmeerd om te voorkomen dat ze gaan corroderen als de motor weer eens in de regen staat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor de tip! Sluit ik hem ook direct op de accu aan. Krijg je dan geen problemen met eventuele lekstroom? Bij de 595 zit een afdekkapje met rubber afdichtring voor als je de Garmin niet gebruikt. Dan zijn de contactpunten ook tegen vocht beschermt, maar een beetje extra bescherming kan geen kwaad natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf nog niet getest maar indien de batterij van de 595 niet volledig geladen is en de houder krijgt rechtstreeks voeding van de motoraccu, dan zou de 595 opladen vanaf de motoraccu. Ik heb voor alle zekerheid een relais bij op het achterlicht gezet om zowel de voeding van de 595 als de voeding van de audioversterker te onderbreken bij contact uit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit last gehad van lekstroom en ik zet 'm ook regelmatig weer terug op de motor nadat ik met routes o.i.d. bezig ben geweest. Op dat moment is de accu van de Garmin ook niet meer vol.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...