Ga naar inhoud

Lager kapot. OEM of SKF bestellen?


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Afgelopen weekend is er een lager van m'n voorwiel kapot gelopen. Nu kan ik OEM lagers en keerringen bestellen in een mooi Honda doosje, of voor heel veel minder geld SKF lagers en (merkloze?) keerringen bestellen....

Wie kan mij vertellen of het (on)verstandig is SKF lagers en bovenstaande keerringen te monteren?

 

En als SKF lagers gewoon kunnen, moet ik dan de normale, of met C3 normering hebben?

 

Helaas kan ik de specs van de OEM lagers nergens vinden dus het is lastig vergelijken, maar wellicht dat iemand hier er verstand van heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorwiellager kapot? In juni geen last gehad van bijgeluiden die dit euvel aankondigden? Als je de juiste kan vinden, moeten non-Honda lagers ook goed zijn. Sterker nog, heb voor mijn balhoofdlagers bewust non-Honda konische lagers aangeschaft. Nooit meer ellende mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternatief kan zijn Koyo 62042RSC3 zijn ook prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

SKF is gewoon prima. Heb ze er al ruim 25.000km inzitten. No problemo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorwiellager kapot? In juni geen last gehad van bijgeluiden die dit euvel aankondigden?

 

Geen aankondiging gehad. Wel een dag ervoor een paar uur in de stromende regen gereden (echt niet normaal meer zoveel water), en aangezien het nu vettig is aan de verkeerde kant van de keerring vermoed ik dat water het lager mede om zeep geholpen heeft.

 

Bedankt voor de reacties! Die lagers dat kan dus prima. Weet iemand of die keerringen (link in eerste post) ook kunnen? Dan kan ik die mee bestellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in een grijs verleden 4 jaar lang vertegenwoordiger geweest in lagertechniek en lineairgeleidingen.
SKF was mijn (grootste) concurrent.

Als jij als particulier SKF lagers kan kopen voor een lagere prijs dan de originele lagers, dan zou ik daar zeker voor gaan. De originele lagers die Honda gebruikt zijn niet gewelding, maar van redelijke kwaliteit.
Let er wel op dat je " echte" SKF-lagers koopt. Zeker via Internet is er veel imitatiemeuk te koop.

C3 is niet noodzakelijk bij wielen, maar mag wel. Een C3 lager zal iets lichter/soepeler lopen doordat er wat meer speling in de passing zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij als particulier SKF lagers kan kopen voor een lagere prijs dan de originele lagers, dan zou ik daar zeker voor gaan. De originele lagers die Honda gebruikt zijn niet gewelding, maar van redelijke kwaliteit.

Let er wel op dat je " echte" SKF-lagers koopt. Zeker via Internet is er veel imitatiemeuk te koop.

 

Ik ga ze bestellen. Voor die paar euro meer vervang ik ook de keerringen. Kwaad kan het niet en het lijkt wat beter.

 

Ik kan ze bij Kramp bestellen, dus dit zal wel geen imitatie zijn.

Overigens zijn ze volgens mij ook voor de particulier bij Indi te bestellen. Dit is een dochteronderneming of zoiets van Kramp. Artikelnummers zijn van Kramp en Indi zijn identiek. Wellicht dat mensen hier er wat aan hebben dus bij deze de links:

 

- Lagers voorwiel RC36

- Keerringen voorwiel RC36

 

Hartelijk dank allen voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen dan weer jammer dat de verzendkosten gelijk weer 50% moeten zijn

van de aanschafprijs.............

 

Dit geheel past ook wel in een bubbelenvelop.

 

 

 

post-6877-0-07167600-1531308831_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan kijk je wat dichter bij huis naar een gemiddelde automaterialen grossier, die heeft ze zo in het vak liggen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...