Ga naar inhoud

Zo rij je vrolijk rond en zo sta je stil


 Delen

Aanbevolen berichten

maar dat is het leuke van het forum.

wij helpen je wel op weg alleen je zal het zelf moeten doen.

vraag en je hebt vaak binnen no time antwoord.

 

het zal misschien wat langer duren maar je hebt een heerlijk gevoel als je het eenmaal zelf gefixed hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die reactie kreeg ik niet van Goedhart, kreeg de opmerking in de trant van "op forums weten ze het altijd beter"

Heb goede ervaring met Goedhard hoor ....

 

Maar ik kan heel vervelend worden als het mij uit komt en dat weten ze ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Print even je topic uit en smijt die op de desk. :angry:

Die forummers die hadden toch wel zonder de Viffer te hebben gezien en een multimeter in de handen gehad wel de juiste conclusie getrokken :1342845:

:101100: Goedhard en duidelijk geen hart met een T :wub: maar duidelijk met een D :wall:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dit zo niet verwacht van Goedhart.

 

 

Het zou ze sieren dat als de nieuw gewikkelde stator er in zit, men eea ff meet met de "oude" en "nieuwe" SR. als beide waardes goed zijn men de "nieuwe" retour neemt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad gewoon meten met de oude SR en als dat goed is gewoon die weer terug zetten. En het betaalde bedrag op mindering zetten bij de reparatie van de stator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten van Ohm weerstand van eenSR is -naar verluidt- tricky omdat veel multimeters al een te hoge interne weerstand hebben. Het WPHB van de RC36 schrijft ook een stel zeer specifieke modellen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die reactie kreeg ik niet van Goedhart, kreeg de opmerking in de trant van "op forums weten ze het altijd beter"

tsssss... alsof die dealers het zo goed weten! :upyours:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Laatste updat, dynamo opnieuw gewikkeld, spanningsregelaar en accu vervangen.

Olie + filter vervangen

 

Rijdt weer als nieuw.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Herkenbaar...

 

In augustus tijdens mijn rit naar Nijmegen helaas gestrand met een lege accu. Motor achter gelaten bij Roadrunner in Velp en die hebben na een paar dagen later geconstateerd dat de stator uitgefikt was. Ik heb gekozen voor Carmo omdat de originele Honda veel duurder was en ik ook alle gruwel verhalen rondom de stator gelezen heb. Eindelijk na ruim 3 weken de motor opgehaald en daarmee rij ik nu vrolijk rond...met draaiend motor accu spanning staat op 14,5V ofzo..

 

En ondertussen een digitale voltmeter met USB aansluitingen onder mijn zadel gemonteerd.....ik mis toch wel een laadlampje op het dashbord.

 

Ondertussen ook de SR bekeken in die is voor mijn bezit waarschijnlijk al vervangen. Mijn uitvoering is fors groter dan de originele SR, en er staat SH689FA op...

aangepast door Dial_888
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...