Ga naar inhoud

Eerste probleem met de CT


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Sowieso goedkope oplossing :) 

Ik heb al een grootverpakking verlengsnoeren idd. :schater:

 

Maar de motor rijd alweer een stuk beter dus ik heb toch een verdenking over dat relais. :scratchchin:

Vandaag maar even een relais besteld, kost  niet veel en is makkelijk te vervangen.  Kleine hoop. Hij rijd nu toch echt een stuk beter na de relais wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, frank_b zei:

 

Ik heb al een grootverpakking verlengsnoeren idd. :schater:

 

Is dat nodig voor jouw toekomstige Electrische motor?

On topic: ik begrijp dat je zakelijke rijder bent. Dan zou die non conformiteit ook nu nog voor jou moeten gelden tenzij die uitgesloten is.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik het zo doorlees heb ik wel wat rechten inderdaad, we hebben niets uitgesloten.

 

Eerst het relais maar even afwachten. 

 

En nee hoor snoeren zijn niet nodig :) ik krijg er 2 bij eentje voor een gewoon stopcontact en eentje voor een laadpaal stopcontact. Dus ik ben voorzien bij aflevering,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof niet dat het relais het verschil gaat maken, de  symptomen wijzen duidelijk op een pomp die bij grotere vraag niet de druk kan vast houden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens hoor, maar ok wanneer er teveel spanning valt over het relais zal dat zeker niet meehelpen. 

TenKate was ook niet overtuigd, maar ok niet geschoten is sowieso mis.

 

Echte test is dus weer wegbrengen en goed laten onderzoeken door TenKate. (die kunnen een pomp wisselen met de CT die in de showroom staat en dan weet je het zeker)

Zo getest zeggen ze, gewoon hele tank wisselen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch wel heel bizar als het de pomp betreft.

1 keer pech hebben oké maar 2 keer? En dan de 2e keer er ook zo kort achteraan vind ik toch wel heel bizar.
Zou het geen foutje in de map van de ECU kunnen zijn? @sabsteef heeft een hele mooie map voor een CT, ik weet alleen niet of die ook in de DCT werkt maar ik zou niet weten waarom niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar misschien zit er een klein foutje die bij een kleine afwijking door weet ik veel wat een reactie geeft.
Het lijkt misschien onwaarschijnlijk maar dat vind ik van weer een kapotte pomp ook, even meenemend dat de pomp geen algemeen probleem is bij de CT.

Zou het dan misschien een bobine probleem zijn die af en toe doorslaat bij hogere toeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het was iig de eerste keer de benzinepomp. Klacht was weg na vervanging en is een poos weggebleven.

 

Nu is hij idd bijzonder snel terug, wanneer het weer de pomp is het ik of een slechte pomp gehad (snel kapot) of er is iets wat de pomp sloopt kan ook. 

Of het is nu wat anders. 

Maar dan moet ik eerst een afspraak weer maken bij TenKate voor echt onderzoek. De monteur was het met me eens dat het weer precies zo voelde als de eerste keer. (zelfde monteur zelfde testrit)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze een brandstofdrukmeter hebben die aan de rail aangesloten kan worden dan zul je zien dat de druk instort tijdens optrekken.

Ze hebben daar rollenbanken.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Pak dit weer op.

Relais hielp zoals verwacht niet.

Volgende week gaat hij naar Ten Kate toe, wil het toch opgelost hebben. Alhoewel er uitstekend mee te rijden is zolang je niet vol gas er vandoor gaat.

 

Overleg gehad met Ten Kate en ze gaan nu goed onderzoek doen, ik zet hem er een weekje neer. 

Ook over de vorige reparatie gehad, ze doen op voorhand in ieder geval niet moeilijk. Daar gaan we wel uitkomen. 

 

Afwachten maar. 

 

Ik heb wel besloten hem te verkopen, maar hij moet eerst weer in orde zijn. 

Misschien laat ik hem daar staan (consignatie) maar daar boom ik nog wel even over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...