Ga naar inhoud

Eerste probleem met de CT


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Bah na een 93.000 km lijk ik het eerste probleem met met trouwe CT te krijgen.

(mijn handtekening loopt 30k achter zie ik)

 

Vaag probleem, hij doet het perfect.

Lekker toeren, goed optrekken enz enz niets aan de hand zou je zeggen.

 

Echter:

afgelopen vrijdag even een vrachtwagen inhalen op de B weg, even lekker gas los, zo stotteren inhouden, bokken enz, vermogen viel op een gegeven moment helemaal weg :blink:

Gas dicht en weer gaan :scratchchin:

 

Even aan de test geweest tot ongeveer 6000 toeren niets aan de hand, daarboven gaat het direct mis en het blijft ook misgaan. Diverse keren nu geprobeerd.

Vrijdag heb ik wel ruim 60 km gereden met 38 graden op de teller, maar dat zou niets moeten uitmaken. Vanochtend was het 20 graden bij wegrijden nog steeds zelfde probleem.

 

TenKate gebeld (daar is hij in onderhoud) Kende het probleem ook niet bij de CT. Advies controleer de accuklemmen misschien is er eentje een beetje losgetrild zou dit kunnen verklaren bij doortrekken.

- Nee dus zitten echt heel goed vast en probleem is er nog.

TenKate heeft nu een flesje forte 1 gestuurd dat gaat er donderdag voor het tanken in, eens kijken of dat helpt anders moet ik langskomen.

 

Net ook even de accu gecontroleerd (blijft een Honda :sleep: )

Accu spanning met een hoogohmige meter: 12,95V. Ruim vol lig starten is ook helemaal geen probleem (zit gel accu in)

Motor gestart laadspanning 14,40V met gas geven naar de 6000 toeren blijft deze netjes 14,40V ik zie geen verschil lijkt volgens mij ook niet verkeerd.

 

Ik weet het even niet, maar eens kijken wat de Forte doet, ik kan er verder goed meerijden zolang ik hem maar onder de 6000 toeren hou.

Geen probleem om zo met het verkeer mee te komen, integendeel.

 

Maar het moet wel opgelost, ik verlies echt alle vermogen bij volgas en dan begint hij ook echt te bokken, kan niet gezond zijn dus doen we zo weinig mogelijk nu.

 

Iemand nog ideeën wordt vervolgt in ieder geval en wanneer Forte niet helpt gaat hij naar TenKate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig een keer wat anders getankt?

Is het zowel bij volle als minder dan half volle tank?

Luchtfilter goed schoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope ik tank altijd hier bij de locale Shell, al 93k Shell Vpower erin, ja wss geld weggooien maar ok ook volgens TenKate kan het daar dan niet aanliggen. Zou ok moeten zijn. Hij heeft nog nooit euro 95 gezien mijn CT, altijd Vpower.

(Van binnen dus helemaal nieuw, volgens Shell dan :rolleyes: )

 

Vrijdag was er 240 km uit de tank, vanmorgen vol, zelfde probleem.

 

4 april heeft hij een beurt gehad 84.000 beurt, geen idee of het luchtfilter vervangen is zou ik moeten bekijken op de bon :scratchchin: ik heb het schema zo niet in mijn hoofd wat er allemaal vervangen moet worden.

Maar ok wel de beurt gehad ik neem aan dat ze hem hebben gecontroleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat hier op het forum iets over verstopte vacuümslangetjes bij een 1200F, zou misschien ook kunnen bij de CT aangezien ze hetzelfde blok hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, ik heb nog gekeken het leek eerst of de TC in kwam, maar alles donker in de cockpit.

Echt vaag dit, ook dat hij onder de 6000 toeren gewoon goed loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het wellicht ook een blauwe stekker verhaal kunnen zijn zoals bij de Vtec?

bij mij viel die dan ook uit als je even lekker aan het gas ging op de snelweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt erop dat de motor boven de 6000 toeren niet meer aan de vraag naar meer benzine kan voldoen. Misschien verstopt brandstoffilter? Iets met brandstofpomp? Anders zou ik ook aan vacuumproblemen denken, tankontluchting, slangetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tankontluchting valt wat mij betreft met een vrij grote zekerheid af omdat dit bij een volle tank nog geen issue zou moeten zijn.

Uitzonderingen bevestigen nog steeds de regel dus 100% durf ik het niet uit te sluiten.

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En makkelijk te testen door de tank op een kiertje te zetten en te gaan rijden (maar dan niet met een te volle tank dan hè, en niet te plat door de bocht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek je normaal tijdens het rijden wel vaak boven de 6000toeren of is dat al erg lang geleden?

 

Ik zit meer te denken aan vervuild systeem.

Injectie of iets in die aard.

Weet niet hoe dat heet op onze motoren maar bij ons op het werk zijn dat de verstuivers.

 

 

 

Groet Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf ook een vervuild systeem.

 

Net even geprobeerd, gestopt voor oprit snelweg: tankdop geopend en weer dicht zou nu iig genoeg lucht in de tank moeten zitten.

Direct vol op het gas, boven de 6000 toeren is het op, hij wil er niet doorheen.

 

Tankontluchting kunnen we uitsluiten denk ik zo.

 

De motor rijd echt top bij niet te veel gas, gewoon rijden doe ik normaal dus het kan er idd best wat langer inzitten.

Ik rij op een drukke weg en vooraan bij het stoplicht rij ik meestal wel sportief weg, maar half gas is bij de CT al behoorlijk sportief met dat koppel.

 

En boven de 6000 toeren kom ik eigenlijk nooit, te druk en op de snelweg zit je dan al boven de 170....

Kortom ik zal best heel lang onder de 6000 toeren gezeten hebben voor het mij opviel, ik deed een inhaal poging en er kwam een tegenligger dus gas erop. Dan vermogen verliezen schiet ook weer niet op....

Hij heeft pas wel een poosje stil gestaan ivm gezondheid ellende bij mij, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn, ik zie ook geen roest in de tank of zoiets

 

Eens goed zitten opletten vandaag en ook onder de 6000 toeren doet hij het soms wanneer ik het gas helemaal los trek. (nu een paar keer echt gas vol open gedaan) Lijkt echt op te weinig benzine.

Dus lijkt idd op een vervuild systeem, vaag.

 

Altijd V-power erin met de reinigende werking? En geen bio ethanol dus zou in theorie een mooi schoon systeem moeten zijn. Hier heeft echt nog nooit euro 95 in gezeten en dat 93.000 km lang.

Winterstop altijd Forte 2 erin

Bij beurt altijd Forte 1 erin.

 

Naja er zit nog een liter of 8 in, net Forte 1 er in gemikt, ik tank niet bij dan is het niet zo verdunt eens kijken of dat helpt.

Donderdag gebruik ik hem weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...