Ga naar inhoud

Eerste probleem met de CT


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Laat Ten Kate anders even een K&N filter bestellen dan hebben ze hem zaterdag hopelijk in huis, ik denk dat niemand die zomaar even heeft liggen voor de CT

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder aan een vervuilde sensor denken, die verkeerde waardes afgeeft, dan aan een verstopt luchtfilter, dan is er over het hele toerenbereik een effect merkbaar. Of een elektronica onderdeel, dat boven een bepaalde belasting gaat haperen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

update: gebeld met TenKate, K&N filter idd niet op voorraad wordt nu besteld. (tx Joost)

 

Maar wel alles nog eens doorgesproken, TenKate dacht eigenlijk ook niet dat het aan het filter licht.

Het is daar druk ivm lage vakantie bezetting, afspraak gemaakt voor woensdag de 15de.

Ze gaan hem aan een goed onderzoek onderwerpen en zorgen sowieso dat er een K&N filter op voorraad is dan, wordt vervolgt dus, maar even wachten voor echt nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

update: morgen naar TenKate wordt vervolgt.

 

Nog wel even het volgende, vorige week nog een testje gedaan:

gewoon in de 2 stukje snelweg pakken, dan geef je niet vol gas, ik kon zonder problemen een stuk met 8000 - 9000 rpm rijden, zolang het gas maar half bleef.

Probleem doet zich dus echt voor bij vol gas mengsel. (toch luchtfilter?? )

 

Gisteren eens weer geprobeerd, het is nu kouder, veel minder slecht trok hem zo door naar de 185 zonder echte problemen, daarboven wat slechter, maar hij doet het een stuk beter.

Temperatuur heeft dus wel degelijk invloed blijkbaar.

 

Ik ben benieuwd wat TenKate morgen vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost, niet geheel duidelijk wat de oorzaak was ze hebben twee dingen gedaan:

1: luchtfilter zat inderdaad vol met rotzooi en stof (moest sowieso vervangen worden over 2000 km 96k beurt hij zit nu op 94k) (alweer 1000 km verder :) )

2: omdat ze toch met het luchtfilter bezig waren ook de bougies vervangen, (moest ook bij 96k beurt)

 

Proefrit, rijd weer uitstekend. Alleen of het nu het filter of de bougies waren is nu niet zeker. Of een combinatie. Maar ik kan weer sturen, niet echt wat kapot dus, alleen normale verbruik spullen.

Er zit nu wel een K&N filter in.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant.

Zeer waarschijnlijk dan toch het luchtfilter. Of zou het kunnen dat bougies binnen de officiële standtijd dusdanig slecht worden dat ze moeite krijgen met hoge toerentallen? Als dat zo zou zijn, zou ik verwachten dat onverbrand mengsel in de uitlaat verdwijnt en daar knallen veroorzaakt?

Ook in West-Europese omstandigheden zijn luchtfilter vervangingsintervallen soms aan de krappe kant blijkbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het luchtfilter ook als hoofdschuldige.

Nu het frisser is geworden, liep de motor beter. Aangezien koude lucht meer zuurstof bevat, ben je in feite minder lucht nodig voor dezelfde hoeveelheid zuurstof.

Omdat het luchtfilter dicht zat komt er dus ook minder lucht door.

 

Mooi dat het oplost is en geen dure reparatie. Dat doet een mens goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook voor het luchtfilter.

Zelf een Kawa ZXR750 (H1) gehad en die had ook slechte bougies, niet lekker lopen als je rustig reed maar als je het toerental hoog hield leek er niets aan de hand. Precies omgekeerd dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel luchtfilter zijn. Had identiek gedrag met mijn F enkele jaren terug in de Dolomieten. Na 16000 Km zat de luchtfilter propvol. Normaal alle 24000 vervangen. Daarna elke 12000 vervangen en nooit meer problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...