Ga naar inhoud

Eerste probleem met de CT


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Op een bepaalde manier was ik er vrij gerust in dat het geen echt probleem was. De 1200 heeft 95 MIL codes (foutcodes) en de meeste daarvan hebben betrekking op de motor. Je motor wordt dus voortdurende gescand en je had geen enkele foutcode.

 

Probleem(pje) opgelost en genieten maar. :yahoo:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou :~:~

 

Daar is hij weer :(

 

Het is een poos weggeweest en dinsdag merkte ik al wat, vanmiddag bijna frontaaltje :blink:

Auto inhalen en het vermogen viel bijna compleet weg, met als resultaat dat ik er dus niet langs kwam

Dat ging dus net goed...

 

Woensdag om 09:00 staan we weer bij TenKate

 

Luchtfilter bougies enz kunnen we dus nu overslaan, misschien toch iets elektrisch of TC? Daar lijkt het op, maar ik zie geen lampje aankomen.

TC paar keer aan en uit gezet maar dat helpt iig niet, lampje gaat netjes aan, maar probleem verdwijnt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet uit ervaring dat de angst voor uitval fnuikend is, ook een tijdje gehad, en durfde bijna de Beneluxtunnel niet meer in... :sleep:

(laat staan inhalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook iets electronisch, voordeel is dat het nu erger is en al duidelijk merkbaar bij rond de 130. Volgens TenKate is het makkelijker zoeken wanneer het probleem wat duidelijker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CT heeft geen VTEC dus daar kan het niet aan liggen.

Sensor zou kunnen, maar het is nu erger dan de eerste keer, ik kan nauwelijks 130 halen. Naja woensdag om 9 uur staat hij bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik lees op VFRdiscussion beschrijven ze het "twijfelend gas syndroom", wat ik op mijn 1200F had bij rotondes en haarspeldbochten.

Waar je gas geeft en de motor doet niets en gaat 0,5 seconde staan twijfelen wat de bedoeling is en neemt dan een besluit want niet altijd overeenkomt met wat je wil.

Ik heb dat overigens ook bij inhalen gehad, maar toen dacht ik dat het aan de vermogens beperking lag.

Zou zomaar kunnen dat dit het probleem is.

 

Eens ik mijn ECU toen heb laten flashen en de gas-response-delay heb laten verwijderen heb ik er nooit meer last van gehad.

Het is een bekend gegeven dat het erin zit en de ECU besluit ineens te gaan nadenken of je werkelijk wel gas wil geven maar ondertussen smijt die inderdaad alles dicht.

 

Ik hou het op een computer-programma-fout die er al heel lang inzit.

Mijn ervaring met de 1200F is dat de (standaard fabrieksprogrammatie) computer je probeert te vermoorden op momenten waar de bedoeling is dat het beginnende rijders beschermd maar het resultaat is precies het omgekeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...