Ga naar inhoud

lek brandstof


mahey
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste,

Gisteren merkte ik een kleine lek van benzine. Deze avond even alles uiteen gehaald om lek op te sporen. Ik vond een kleine lek in het kraantje. Komt overeen met feit dat ik deze net heb gebruikt en dat dit mogelijk al heel lang niet gebeurd is. Zo te zien wel te bestellen maar voor 130€. Dus ik vroeg me af of dit wel meer voorkomt en dat ik dus beter een nieuw koop of dat ik gerust een 2de hands kan zoeken. Het gaat over een VFR 750 rc36/1.

Ander probleempje, de brandstofleiding van kraan tot filter, hoort dat in 2 delen te zijn, mijn was zo te zien door gesneden met daarover een ander breder leiding en dan vast in de klem, raar want alles vloog uiteen toen ik de tank liften. Is dat normaal of hoort dat een leiding in een stuk te zijn?

Alvast bedankt voor hulp

Marc

90def0535ac624e952640c5061f533c2.jpg22096f4306287d01b30b7f14e3498a29.jpgdb2af2206270cbf2807c6aecafb1f034.jpg

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is die dikkere slang er omheen alleen voor bescherming tegen het beugeltje waar hij in geklemd zit.

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat er voor de kraantjes ook revisie setjes verkrijgbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens moeten kijken , heb net kraantje eruit gehaald en o-ring ziet er niet best uit, mischien daarmee starten

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of die stukken gelijmd zijn of is het maar gedroogde troep. Ik vraag dit omdat die filter er anders maar los op staat.1f80d15917058ca5d3a9b1afa13a690e.jpg

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet iemand waar ik servicesetje zou kunnen vinden voor benzinekraan? Ik heb er nergens gevonden. Heb het wel moeten uitboren om open te krijgen en ik kan er vast een draad in tappen en boutje steken. Ik zou dus alleen de rubbertjes moeten vinden en vind ze alleen voor vroegere en latere vfr, niet voor de 90-93 (niet dezelfde kraan op vroegere en latere modekken dacht ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp746a7fdfc753ae3c974411cd025a0a03.jpg0232f2ac301b9b2785f37d5e203f9d97.jpg

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien off topic maar wel belangrijk: als je de boel weer in elkaar zet en het witte tonnetje waarover de kabels lopen terugmonteerd, let er dan op dat je deze eerst stevig aandrukt op de kraan alvorens de borgschroef met centreerring terugplaatst. Als je het tonnentje met de schroef klem komt te zitten dan lekt de kraan daarna weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arno: bij cmsnl staat alleen complete kraan op lijst, is duur en niet beschikbaar... bij David spares niets gevonden

@748cc: ik vond niets op hun website maar zal hen zeker contacteren om te zien of ze iets hebben.

@Bart Hamer: inderdaad belangrijk, bedankt voor de info. Als ik servicesetje vind maak ik misschien een topic met alle nuttige info om geen 120 € te geven aan een benzinekraan...

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net gevonden, moest even beter hun website logica verstaan [emoji23]. Kost duurder aan verzending dan aan pakkingen maar toch veel goedkoper dan nieuwe kraan...

Nogmaals bedankt!

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net gevonden, moest even beter hun website logica verstaan [emoji23]. Kost duurder aan verzending dan aan pakkingen maar toch veel goedkoper dan nieuwe kraan...

Nogmaals bedankt!

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Met andere VF'ers hadden wij snel een "group buy" gedaan en zo de shipping charge gedeeld. Echte Hollanderzzzz :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

RVZ stopt ermee maar heeft misschien nog wel een kraan liggen

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=29393&do=findComment&comment=472113

Goed om te weten! Mocht hij nog 1 benzinekraan is de kans wel groot dat die ook aan nieuwe rubbertjes toe is, heb dus seal kit besteld. Mocht ik iets breken als ik het nu terug ineen steek dan contacteer ik hem zeker voor een 2de pogingkraan...

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...