Ga naar inhoud

Remschijf krom en remblok tikt


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn VFR 750 nu enkele weken maar heb pas sinds afgelopen week echt kunnen rijden.
Mijn rijbewijs was er nog niet maar de VFR stond al wel in de garage.

 

Eerst maar eens onderhoud uitgevoerd: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=29428&hl=

 

Deze week inmiddels 400km gereden en loop tegen het volgende probleem:

 

Mijn rechter remschijf is iets krom. Hierdoor wordt het remblokje ieder rondje iets naar boven gelift waardoor hij tegen de klauw aan tikt. (remblok kan vrij bewegen als je niet remt)

Je voelt het niet met het remmen dat de schijf iets krom is maar als je rustig rijd hoor je en voel je het tikken in het stuur van het blokje.

 

Ik heb de blokken ingesmeerd met koperpasta (jaja, discussie gelezen over thermische pasta maar dat had ik niet) en nu is het een stuk minder maar het voelt niet lekker tussen de oren.

 

Wat is een goed alternatief voor nieuwe schijven en blokken want dat kost nogal een paar centen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opties:

Voor originele kun je kijken op de site van David Silver spares.

Alternatief is Louis Motorrad.

 

6fe04c4ad5b2e7612d138d02884ab997.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even gelijk een paar vragen er bovenop.

Welke van louis zijn goed?

En als je de schijf vervangt en je remblokken zijn net vervangen dus max 2000km mee gereden die dan ook vervangen of toch nieuwe?

 

Remblokjes zijn gelijkmatig ingesletendus recht.

 

Groet Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een remblok zo gemakkelijk omhoog kan zou ik haast denken dat het verende plaatje mist.

VFRikus

Ja dacht ik in eerste instantie ook dat dat plaatje niet goed zat. Er zitten er 2 op per remklauw en als ik op de onderdelen lijst kijk zit hij zoals hij zou moeten zitten. Maar misschien is de verende werking eruit of verbogen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. Kromme remschijven voel je echt wel met het remmen. Remschijven slingeren altijd wel iets.

Als ik links en rechts vergelijk zie ik duidelijk verschil. Of het krom is of slingeren lijkt mij hetzelfde?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jullie het over verschillende plaatjes hebben.

Je hebt anti trillingsplaatjes die op de achterkant van de remblokken zitten en je hebt een plaatje die boven over beide blokken zit om ze in de hoogte op hun plek te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik links en rechts vergelijk zie ik duidelijk verschil. Of het krom is of slingeren lijkt mij hetzelfde?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Als je duidelijk verschil ziet heb je een kromme schijf. Meten is weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over nummer 10

attachicon.gif rem.JPG

We bedoelen hetzelfde. De remblokken zelf hebben geen plaatje aan de achterkant. Ik was bij de dealer voor onderdelen en de originele voor blokken hebben ook geen plaatje. Alleen achterblokken hebben dat.

 

Heb even snel een foto gemaakt in gemonteerde staat.

e969d25a81ca9e2b63ad9fc7d968a1d3.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had dit probleem ook, gratis "ABS", dus ben ik gaan zoeken naar nieuwe schijven.

 

117 euro inclusief verzendkosten voor de beide voor-schijven, net besteld, ga het snel weten.

 

https://nl.aliexpress.com/item/2PCS-Front-Floating-Brake-Disc-Rotor-For-HONDA-VFR800F-VFR-800-F-800F-FI-VFR800FI-800FI/32802276994.html

 

Voor de 750 betaal je ook iets van 148 euro per paar:

 

https://nl.aliexpress.com/item/Remschijf-Voor-Honda-VFR750F-1994-1997-CBR900RR-Motorfiets-Remschijf-Rotor-VFR750-F-CBR-900-RR-CBR900/32846315857.html

 

Koop tegenwoordig alle onderdelen op AliExpress, prima kwaliteit maar duur wel een paar weken voor je het hebt.

De prijs is vaak minder dan de helft en kwaliteit is hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De prijs is vaak minder dan de helft en kwaliteit is hetzelfde.

Nee.

Soms is de kwaliteit vergelijkbaar, maar zeker niet altijd. Soms is het ook gewoon rommel.

En het probleem is dat de ene zending van een heel andere kwaliteit is dan de volgende. Ze wisselen heel gemakkelijk van toeleverancier voor het ruw-materiaal, en ook van producent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

Soms is de kwaliteit vergelijkbaar, maar zeker niet altijd. Soms is het ook gewoon rommel.

En het probleem is dat de ene zending van een heel andere kwaliteit is dan de volgende. Ze wisselen heel gemakkelijk van toeleverancier voor het ruw-materiaal, en ook van producent.

 

Dat vind ik zoiezo een nadeel van online bestellen. Je weet vaak niet wat je krijgt.

Ik heb ook even op jou site gekeken, maar kan het moeilijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...