Ga naar inhoud

Remschijf krom en remblok tikt


 Delen

Aanbevolen berichten

Enkel bij Honda zelf weet je dat je de juiste kwaliteit etc krijgt, maar dan betaal je ook premium prijs voor een label.

 

Bij de handelaars weet je ook niet wat je krijgt want die kopen ook in wat ze denken dat gaat passen en goedkoper is, zelf kunnen ze geen kwaliteitscontrole doen zoals Honda dat wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de blokken ingesmeerd met koperpasta (jaja, discussie gelezen over thermische pasta maar dat had ik niet) en nu is het een stuk minder maar het voelt niet lekker tussen de oren.

Als het minder is geworden dan vraag ik mij af welke kant van de remblokken je hebt ingesmeerd met koperpasta :D

 

Of het krom is of slingeren lijkt mij hetzelfde?

Nee. Slingeren kan ook optreden door bv de knopen die vervuild zijn en het de schijf onmogelijk maken om te zweven. Schijf hoeft dus niet krom te zijn en je kan het probleem makkelijk verhelpen. Maar een schijf die zijdelings slingert moet je altijd in je remhendel voelen wanneer je de rem bedient. Vreemd dat jj dat niet voelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het minder is geworden dan vraag ik mij af welke kant van de remblokken je hebt ingesmeerd met koperpasta :D

:schater:

Het hielp ook maar even. De past zorgt er voor dat het blokje niet zo snel terug naar beneden zakt.

 

Nee. Slingeren kan ook optreden door bv de knopen die vervuild zijn en het de schijf onmogelijk maken om te zweven. Schijf hoeft dus niet krom te zijn en je kan het probleem makkelijk verhelpen. Maar een schijf die zijdelings slingert moet je altijd in je remhendel voelen wanneer je de rem bedient. Vreemd dat jj dat niet voelt.

hmm, daar heb ik niet naar gekeken. Ik heb dan de werking van die knoppen ook niet goed begrepen en hoe dat dan zou moeten "zweven".

Ik zal ik kijken of ik er een filmpje van kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:schater:

Het hielp ook maar even. De past zorgt er voor dat het blokje niet zo snel terug naar beneden zakt.

 

 

hmm, daar heb ik niet naar gekeken. Ik heb dan de werking van die knoppen ook niet goed begrepen en hoe dat dan zou moeten "zweven".

Ik zal ik kijken of ik er een filmpje van kan maken.

Die knoppen heten "Floaters", en ze laten zoals het woord al zegt de schijven drijven/zweven, waardoor ze dus enigzins zijdelings mee kunnen bewegen.

Die floaters vervuilen, maar zijn makkelijk schoon te maken. Neem een passende bout (meestal M8 of M10), een moer en 2 ringen.

Bout + 1 ring aan de ene kant van de floater doorsteken, andere ring + moer opdraaien. Niet kneppelvast zetten, maar wel voldoende om door te draaien aan de boutkop de hele floater mee te laten roteren.

Ik doe dit roteren met een accu-tol/accu-ratel en spuit ondertussen remmenreiniger op/in de floater (dus tussen de remschijf en de floater).

Het verschil kan enorm zijn.

Denk er wel aan daarna de schijf weer goed schoon te maken van alle rommel.

Denk er ook even aan om eens in de zoveel tijd de gaatjes in de remschijf zelf (dus niet de floaters) even schoon te maken. Ik gebruik hiervoor een 8mm boortje dat ik gewoon met de hand door het gaatje prik.

Hiermee ontdoe je je van opgebouwd remstof en vuil. Dat scheelt slijtage van de remschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die knoppen heten "Floaters", en ze laten zoals het woord al zegt de schijven drijven/zweven, waardoor ze dus enigzins zijdelings mee kunnen bewegen.

Die floaters vervuilen, maar zijn makkelijk schoon te maken. Neem een passende bout (meestal M8 of M10), een moer en 2 ringen.

Bout + 1 ring aan de ene kant van de floater doorsteken, andere ring + moer opdraaien. Niet kneppelvast zetten, maar wel voldoende om door te draaien aan de boutkop de hele floater mee te laten roteren.

Ik doe dit roteren met een accu-tol/accu-ratel en spuit ondertussen remmenreiniger op/in de floater (dus tussen de remschijf en de floater).

Het verschil kan enorm zijn.

Denk er wel aan daarna de schijf weer goed schoon te maken van alle rommel.

Denk er ook even aan om eens in de zoveel tijd de gaatjes in de remschijf zelf (dus niet de floaters) even schoon te maken. Ik gebruik hiervoor een 8mm boortje dat ik gewoon met de hand door het gaatje prik.

Hiermee ontdoe je je van opgebouwd remstof en vuil. Dat scheelt slijtage van de remschijf.

Had gelijk even een filmpje bekeken over de floating discs.

 

Goede tip! Als er inderdaad vuil bij 1 zo'n floater zit, kan dit makkelijk de oorzaak zijn.

 

Ik ga er van het weekend mee aan de slag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd maar geen succes helaas. Conclusie is gewoon dat de schijf krom is. Nu ik wat beter heb gekeken zie je ook de remklauw meebeweegt met de schijf.

Vandaag is wat harder doorgeremd wat normaal niet nodig is en dan voel je het wel in het rempedaal.

Heb een filmpje gemaakt maar dat kon ik zo niet uploaden.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom in tweede instantie wel?

Wat heb je anders gedaan dan de eerste keer?

Ik denk dat hij bedoelt dat het nu wel gelukt is met uploaden van zn film, Frank.

Precies wat ik bedoel inderdaad. Het uploaden van de video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor m'n auto op de Engelse website van EBC brakes spullen voor m'n auto besteld, scheelde 140,- euro met de nl webshop. Ook de motor schijven waren daar scherp geprijsd zou ik ook eens kijken als je voor nieuwe gaat shoppen.

 

Heb zelf twee kromme op m'n 800... Je merkt 't wel met hard remmen, met normaal remmen niet. 't gevaar zit vooral in het feit dat bij plotseling remmen je wiel eerder gaat blokkeren, en dat wil je zeker niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor m'n auto op de Engelse website van EBC brakes spullen voor m'n auto besteld, scheelde 140,- euro met de nl webshop. Ook de motor schijven waren daar scherp geprijsd zou ik ook eens kijken als je voor nieuwe gaat shoppen.

 

Heb zelf twee kromme op m'n 800... Je merkt 't wel met hard remmen, met normaal remmen niet. 't gevaar zit vooral in het feit dat bij plotseling remmen je wiel eerder gaat blokkeren, en dat wil je zeker niet.

Nee zeker niet als je ook geen ABS hebt.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit probleem ook, gratis "ABS", dus ben ik gaan zoeken naar nieuwe schijven.

 

117 euro inclusief verzendkosten voor de beide voor-schijven, net besteld, ga het snel weten.

 

https://nl.aliexpress.com/item/2PCS-Front-Floating-Brake-Disc-Rotor-For-HONDA-VFR800F-VFR-800-F-800F-FI-VFR800FI-800FI/32802276994.html

Zijn ze al binnen en zo ja, hoe bevallen ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net binnengekregen en ben ze aan het monteren.

Kwaliteit ziet er absoluut goed uit.

 

Wel moest ik UPS 30 euro douane kosten betalen, dus als je besteld misschien beter AliExpress verzending kiezen of China post.

 

Zie bijlage....zal over een weekje vertellen hoe ze remmen want ik ga naar Oostenrijk dus zal het rap weten.

 

post-6416-0-56694900-1536748653_thumb.jpg

 

 

post-6416-0-56694900-1536748653_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net binnengekregen en ben ze aan het monteren.

Kwaliteit ziet er absoluut goed uit.

 

Wel moest ik UPS 30 euro douane kosten betalen, dus als je besteld misschien beter AliExpress verzending kiezen of China post.

 

Zie bijlage....zal over een weekje vertellen hoe ze remmen want ik ga naar Oostenrijk dus zal het rap weten.

Welke remblokken heb je er bij besteld?

 

Heb gekeken bij:

- EBC brakes: 2 schijven (x) en 2x EBC set blokken (organic) EURO 375,- Zonder verzenden

- TWR: 2 schijven en 2x TWR set blokken (organic) EURO 373,- met verzenden.

 

- Arashi motor: 2 schijven (190 euro) + 60 euro voor blokken = 250 euro

 

Scheelt toch aardig wat geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...