Ga naar inhoud

Remschijf krom en remblok tikt


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb er geen blokken bijbesteld want er zit nog dik 2 a 3 mm op, genoeg voor een reisje en dan gaan er nieuwe op.

Maar die bestel ik dan gewoon op Ali tenzij ik ze dringend nodig heb, dan stop ik even bij Louis.

 

Ik heb de schijven erop zitten, maar het regent dus moet ik nog even wachten met rijden.

 

Vergeet niet dat je ook nog smeervet voor de as en lagers alsook loxeal of locktide moet hebben om je bouten te borgen.

Honda schrijft wel voor de bouten te vervangen, maar dat heb ik niet gedaan, ze zagen er prima uit zonder beschadigingen.

 

Iemand 2 originele Honda schijven hebben voor de Fi? Ik weet niet of ze allebei krom zijn, maar er zit nog zat dikte op.

Anders gaan ze de vuilcontainer in.

 

Edit: de regen is weg en ik heb een klein toertje van 100km gedaan, mijn gratis-ABS is verdwenen en de schijven remmen prima, natuurlijk geen noodstoppen etc gemaakt daar de schijven nog niet "ingereden" zijn.

aangepast door Bassie
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt gezocht voor de 800Fi en niet de 750 die de topicstarter heeft.

 

Voor 800Fi was ik voor de remschijven slechts 150 euro kwijt en dat was voor 2 stuks.

Tel ik daar nieuwe remblokken bij dan kom ik aan amper 190 euro, dat is veel minder als jouw 308.

 

Gaan we bij die shop kijken voor de 750 dan kost 1 remschijf (MD1010LS) 247.70 euro!!!

 

Paar dagen wachten en vanuit China laten komen is wel degelijk de moeite waard, toch zeker voor de schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gekeken bij EBCdirect.com.

 

EBC Brakeshop is inderdaad goedkoper dan wat ik in mijn vorige post had gezet.

 

Dan kom ik inderdaad op die 308 euro uit als ik mijn specifieke motor invul.06d672426f2a6d79b19a159e043153cc.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet, want op AliExpress je remdisken:

 

https://nl.aliexpress.com/item/Remschijf-Voor-Honda-VFR750F-1994-1997-CBR900RR-Motorfiets-Remschijf-Rotor-VFR750-F-CBR-900-RR-CBR900/32846315857.html

 

149 EURO PER PAAR!! Mogelijk nog wat douane kosten, zeg 30 euro, zit je nog maar aan 170.

 

Remblokjes op Ali kosten helemaal geen pukkel, vaak niet eens 10 euro per set, maar laat het 20 zijn, dan zit je nog maar aan 190 euro.

 

Sorry, China rules prices :schater:

 

Ik keek naar het verkeerde jaartal van de 750....lol.

aangepast door Bassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet, want op AliExpress je remdisken:

 

https://nl.aliexpress.com/item/Remschijf-Voor-Honda-VFR750F-1994-1997-CBR900RR-Motorfiets-Remschijf-Rotor-VFR750-F-CBR-900-RR-CBR900/32846315857.html

 

149 EURO PER PAAR!! Mogelijk nog wat douane kosten, zeg 30 euro, zit je nog maar aan 170.

 

Remblokjes op Ali kosten helemaal geen pukkel, vaak niet eens 10 euro per set, maar laat het 20 zijn, dan zit je nog maar aan 190 euro.

 

Sorry, China rules prices :schater:

 

Ik keek naar het verkeerde jaartal van de 750....lol.

Ja, dat verschil met China was me duidelijk. Het is meer een kwestie van een gevoel met een Chinees product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, dat gevoel had ik vroeger ook.

Maar ondertussen wordt alles in China gemaakt en nergens anders nog iets van betekenis.

Ze kopiëren daar alles schaamteloos en de kwaliteit is over het algemeen goed.

Bovendien bied Ali kopersbescherming dus als het niet goed is of het past niet dan krijg je je geld terug, al meermaals meegemaakt omdat ze dan bv iets aanboden met een Euro-stekker en dan bleek het een Nederlandse stekker te zijn die in België niet past om maar iets te noemen, kreeg gewoon geld terug.

 

Alle merken laten hun spullen daar maken op grote schaal, ook Brembo om maar iets te noemen.

 

10 jaar geleden was het meestal bedenkelijk, dat ben ik met je eens, maar tegenwoordig maken ze evenwaardig of soms betere producten.

Het fijne is dat ze op Ali niet kunnen permitteren rotzooi aan te bieden want ze verliezen hun toegang alsook krijgen ze slechte beoordelingen.

 

Ik maak me meer zorgen over Marktplaats waar massaal oplichters bezig zijn en niet aangepakt worden, ben er zelf ook al slachtoffer van geworden, dan Ali die een actieve kopersbescherming bied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Marktplaats staat al heel lang een advertentie met twee gebruikte EBC schijven voor een VFR800Fi, pre VTEC. Misschien heb je er wat aan. Het gaat om de MD1014X :

 

125,00

http://link.marktplaats.nl/m1293046812?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

aangepast door VFR Jonges
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gekozen voor nieuwe schijven en blokken. Bij EBC shop uk besteld afgelopen vrijdag en vandaag in huis. Vanavond gemonteerd. Hij remt weer als een zonnetje!

 

Bedankt voor alle tips.c7c4b9b9e6d778b4fb84730d09f8d158.jpg9fac94cf9fc3d080ae85ed846cc0f4ad.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Toch even vermelden:

- Na 7000 km en de winter door zitten er toch wel wat roest plekken op. De pekel heeft er geen goed aan gedaan.

- Remmen doen ze prima, geen enkel probleem.

- De originele schijven hadden totaal geen roest. Maar die waren dan ook nooit in de pekel geweest.

 

Dus ook hier geldt: Origineel is qualiteit in dit geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roestvorming op de remschijf als maatstaf nemen voor kwaliteit?

En dan ook nog eens keer de een niet en de ander wel in de winter gebruiken. Dat is een prima onderbouwing.

Roest op schijven is heel normaal en vrijwel altijd slechts oppervlakkig.

Sommige schijven slaan al roodbruin uit na een wasbeurt en kunnen dan zomaar stukken beter zijn dan de originele.

Hoe remmen ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die roest zich bevind op het goudkleurige gedeelte van zijn schijf vind ik het niet normaal. 

Mocht het op het gedeelte zijn waar de remblokken hun krachten op botvieren wel weer normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de EBC remschijven ook, met trackday blokken erbij. Remt echt als een beest en ik heb ze laatst op Lelystad echt wel goed gebruikt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2019 om 21:42, michelhorvers zei:

Toch even vermelden:

- Na 7000 km en de winter door zitten er toch wel wat roest plekken op. De pekel heeft er geen goed aan gedaan.

- Remmen doen ze prima, geen enkel probleem.

- De originele schijven hadden totaal geen roest. Maar die waren dan ook nooit in de pekel geweest.

 

Dus ook hier geldt: Origineel is qualiteit in dit geval!

 Zat gisteren een stukje over motor remmen te lezen en oa het upgraden van standaard remmen. 

 

Hier stond oa in dat sommige schijfen welke als upgrade verkocht worden eerder roesten dan originele, dit heeft niets met kwaliteit te maken, standaard schijven bevatten veel chroom om roesten te voorkomen, dit is echter nadelig voor de frictie/remwerking. Dus er wordt bewust gekozen dit niet te gebruiken maar de remeigenschappen te verbeteren. 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het melden.

Ik wist dat het iets met de samenstelling te maken had maar niet precies wat en had even geen zin om er naar op zoek te gaan :blush:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...