Ga naar inhoud

garmin 396 lmts automatisch herberekenen....


 Delen

Aanbevolen berichten

Zojuist terug van een weekendje weg..

 

Veel gedoe met de zumo dat de ritten niet klopte. Spoor ingeladen, geconverteerd naar route en ook het vakje toon op kaart aangevinkt zodat ik in ieder geval een lijntje kon volgen.

In het begin klopte alles maar even later was de resterende afstand van de rit weer ~30km in plaats van ~200. Na een paar keer opnieuw de route starten merkte ik wat er gebeurde. Ik krijg verkeersinformatie binnen op de navigatie via de garmin smart link app. Vanwege omleidingen werd de route herberekend. Bij het gebruik van spoor als basis voor een route dus rechtstreeks naar het eindpunt. Van allerlei opties bekeken m.b.t. verkeersinformatie uit gezet of op verzoek.

 

De route werd al herberekend terwijl ik op dat moment op de route stond/reed.

 

Maar dit mocht allemaal niet baten. Geen optie gevonden om dit uit te kunnen schakelen, behalve de bluetooth verbinding met de telefoon uitschakelen, maar dit is niet wat ik wil.

Ik wil gewoon een route kunnen rijden zoals deze is gemaakt en als er moet worden omgereden bepaal ik zelf wel hoe ik dat doe.

aangepast door RoelH
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je rijdt op basis van een track als routebasis MOET je herberekenen uitschakelen. Anders gebeurt inderdaad precies datgene wat je omschrijft. Bovendien MOET je zorgen dat je OP de route staat alvorens je de route activeert. Anders moet de zumo immers wel gaan rekenen (ook al staat het uit) en ga je alsnog naar het eindpunt.

 

Zie ook https://www.mrgps.nl/kennis/mrgpsmethode/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat de opbouw van het menu weer (vrijwel) hetzelfde is als bij de 395.

Vanuit het startscherm ga je naar menu via het tandwieltje, dan naar navigatie en daar kan je de optie herberekenen vinden met de opties automatisch, vragen (prompt) of uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herberekenen staat uit. Maar op basis van verkeersinformatie die via de telefoon binnenkomt (wegafsluiting) gaat de 396 alsnog herberekenen.

 

zie dat ik dit niet duidelijk had vermeld

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb k niet bij de 395 maar ik vermoed dat je dat in de app moet instellen, ik ga er vanuit dat je daar wel kan aangeven welke functies je wilt gebruiken en welke niet.

Edit: Je moet kijken of je live traffic uit kan zetten, dat onderdeel stuurt je om de files heen.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha weer wat info waar ik op moet letten ,dat je met een track op de route moet staan als je hem activeert .zou het daar soms fout gaan bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat de opbouw van het menu weer (vrijwel) hetzelfde is als bij de 395.

Vanuit het startscherm ga je naar menu via het tandwieltje, dan naar navigatie en daar kan je de optie herberekenen vinden met de opties automatisch, vragen (prompt) of uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

590 heeft exact hetzelfde probleem, kwam ik recent in Beieren achter. Route op basis van track (mr. GPS methode, al jaaaren zonder problemen), herberekenen UIT, wat ik ook probeer, steeds een nieuwe route rechtstreeks naar het eindpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb k niet bij de 395 maar ik vermoed dat je dat in de app moet instellen, ik ga er vanuit dat je daar wel kan aangeven welke functies je wilt gebruiken en welke niet.

Edit: Je moet kijken of je live traffic uit kan zetten, dat onderdeel stuurt je om de files heen.

 

Zou je wel verwachten ja maar in de app kan je wat dat betreft niet veel instellen.

 

Maar het moet niet zo zijn dat wanneer automatisch herberekenen uit staat, en in het verkeersinformatie tabje op de zumo "optimaliseer route" op aanvraag mijn route wordt aangepast terwijl ik niets bevestig. (kan alleen op aanvraag of automatisch, niet uit :scratchchin: )

Het lijkt op een functie die is overgekomen van een "reis zo snel mogelijk van A naar B" toestel en niet voor toeristische routes.

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een toeristische route heb je doorgaans ook geen files.

Ik heb even de app gedownload en de instellingen zijn inderdaad wel erg sumier.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met Garmin en het probleem voorleggen, lijkt me een kleine moeite dat ze bij de volgende update de instellingen wat uitbreiden maar dan moeten ze wel weten van de problemen.

je kan ook bij de volgende rit eerst een keer de app uitschakelen om te kijken of het probleem dan opgelost is, dan weet je zeker dat het aan de app ligt.

Als er meer mensen zijn met hetzelfde probleem dan allemaal contact opnemen met Garmin want hoe meer meldingen hoe eerder ze geneigd zijn er (snel) wat aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray, app geïnstalleerd en actief, herberekenen UIT.

Ik meen me vaag te herinneren dat ik zulks ook al eens heb gehad in een ver verleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Zumo kan je het beste gewoon de route rijden en niet de track. Nooit een probleem, terwijl mensen die op een track rijden regelmatig ellende hebben.

???
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...