Ga naar inhoud

Andere uitlaat dempers vtec


menu14
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik zit er overna te denken om andere dempers op mijn originele uitlaat te zetten. Dit wou ik doen door de originele vlak achter de dempers af te slijpen en dmv overschuifbussen andere dempers te monteren. Reden? Ik vind een of the shelf setje bijzonder prijzig, maar wil wel een dieper geluid.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en is dat een beetje te doen? Heb gereedschap us niet het pribleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh pardon, dat had ik even niet in de gaten.

De link die jij neerzet kan ik nu even niet openen maar ik had gewoon op 'gutten' gezocht en kwam toen bij een topic dat in 2009 ofzo gestart was en daarin was ene Ray :-) druk bezig met het gutten van zijn uitlaten, met veel foto's en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had indd al gevonden via de zoek functie. Stond er laatst volgens mij ook een te koop op Mp.

 

Iemand die dit reeds gedaan heeft en een filmpje van het geluid heeft?:) wou eigenlijk naar de sleutel dag komen om ideeen (geluiden) op te doen, maar dat kwam er helaas niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste Vraag dan: de enige reden die ik tot op heden kan vinden om nieuwe pijpjes op het kopstuk te lassen:

Zodat je evt demonteerbare db killers kan maken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan kan je uitlaat gutten en ook db killers maken van de uitgehaalde pijpjes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook wel eens wil werken is gewoon gaten slaan/boren achterin de pijp.

Hiervoor neem je een lang stuk beton ijzer met een punt eraan of een heel lange boor, steek die in de uitlaat en klop gaten in het achterschot.

Hoe meer gaten hoe meer en dieper het geluid.

Op youtube kan je filmpjes vinden. Kost niks en op een paar minuten ben je klaar.

 

Gaat wel enkel als je er recht in kan met een stang of boor.

Voordeel is ook dat je er niets van kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker bassie! Gereedschap en kunde is niet het probleem dus wou het netjes oplossen ipv een diep geluid er in beunen ?

 

-> gutten gaat dus gebeuren, en db killers is niet noodzakelijk. Laat dus gewoon de oude pijpjes aan de achterzijde zitten denk ik:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijke voetnoot; een gegutte uitlaat klinkt beter dan standaard, maar nooit zo mooi diep en dof als een echte after-market uitlaat.

 

Ik ben om die reden overgestapt op een leovince uitlaat. Kost meer, maar klinkt (voor mij) ook véél mooier.

aangepast door teake
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaken verschillen en de manier van gutten speelt ook mee denk ik want ik was dik tevreden met de sound van mijn VTEC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...