Ga naar inhoud

wo 24-10 vanaf 11:00 Forum upgrade naar Versie V4


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Weer eens nieuws van het ICT front na de vakanties ^_^

 

We zijn achter de schermen begonnen met proef te draaien op een nieuwe versie van de forum software ( V4 is dat, speciaal voor de VFR club ontworpen natuurlijk met die naam :rolleyes: )

De huidige versie draait op oude php software en is EOL (End of Life) hij kan ook niet https en dat is duidelijk niet meer van deze tijd.

Dus we moeten mee.

 

Onze eerste upgrade is achter de schermen succesvol verlopen, er zal nog aan wat dingen gesleuteld worden maar dan weten jullie dat het nu in de pijplijn zit en er aan komt.

 

We draaien dan ook netjes https met een groen slotje, geen meldingen meer van browsers dat jullie naar een onveilige site gaan en ook geen wachtwoorden meer die onversleuteld over het net gaan.

 

Er zal een datum geprikt worden wanneer we overgaan.

Het is een behoorlijke inspanning, lange upgrade, database conversies bbcode en smiley codes die omgezet moeten worden enz enz.

 

Voor wie dit allemaal niets zegt:

Het zal even duren voor dat de upgrade klaar is en daarna zal het forum nog even langzaam werken en zul je vooral oude postings nog zien met codes er in zoals: of ipv een smiley :smileynaam:

Dat ziet er vreemd uit maar dat lost zich vanzelf op.

 

We hebben op de achtergrond processen lopen die dat allemaal herstellen en omzetten. Maar dat kost tijd en cpu power dat zal zeker te merken zijn. (Bij de eerste run liep dit 2 dagen, ik ga kijken of ik dit kan versnellen) Tijdens die tijd is het forum gewoon traag.

 

Ook is versie V4 behoorlijk anders, het is een andere opzet met wel veel meer mogelijkheden. We zijn het zelf ook nog aan het verkennen.

Wel veel moderner en makkelijker, foto's invoegen kan met plak en knip enz enz

 

De inlog methode is ook anders: met je displaynaam of emailadres

Op dit moment zijn er leden die een andere inlognaam hebben als de display naam, die optie komt te vervallen. Op het forum wijzigt er niets verder aan de displaynaam.

 

Onze huidige Rode en Blauwe uiterlijk kan ook niet mee naar V4 daar zal iets nieuws voor komen.

 

Versie V4 bied een uitgebreide bescherming tegen spammers en waarborgt privacy. Het voldoet aan alle eisen, ook een reden dat we om moeten.

 

Wanneer er meer bekend is post ik het hier.

aangepast door frank_b
  • Like 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg af en toe iets mee van al het werk achter de schermen voor deze upgrade.

Om het voor ons als gebruikers allemaal "vanzelfsprekend" en "makkelijk" te laten zijn wordt er heel veel kennis, tijd, energie en enthousiasme in gestoken door vrijwilligers van onze club. Met Frank - onze webmaster - voorop! (zonder anderen iets te kort te willen doen!).

 

Petje af!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Eric, maar ik wil ook zeker de anderen niets te kort doen.

Zonder het mooie werk van het hele team kan ik mijn werk ook niet doen, zeker het mod team. Die doen hier zo goed werk dat ik niet hoef te 'modden' maar mij nu op de upgrade kan storten.

 

Ok, weer genoeg we gaan verder OT:

 

Nog een wijziging:

Het friends systeem bestaat straks niet meer, dat wordt omgezet in followers. (het lijkt wel social media :scratchchin: )

Nu zet ik tijdens de conversie de optie uit dat vrienden automatisch followers worden, wanneer je iemand volgt krijg je updates, postings enz enz. Dat kan zomaar eens heel veel mail worden.

 

Dat mag natuurlijk altijd maar dan zul je bewust iemand moeten gaan volgen, ik zet in ieder geval die optie uit tijdens de conversie. Dat wordt ook geadviseerd en is volgens mij de verstandigste keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

De datum wordt waarschijnlijk volgende week woensdag, ik heb even een subforum aangemaakt zodat we de boel overzichtelijk kunnen houden.

Datum wordt nog bevestigd, nog niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik na de upgrade van het forum en de PHP versie ook de websie naar https:// omzetten. Kon nog niet omdat de oude versie van het forum daar niet op zou draaien :scratchchin:. Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft zijn voordeel :yahoo:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hobbelt langzaam :) nog druk bezig met omzetten en omcoderen van alle postings enz vandaar dat de search enz het nog niet doen, dat zal denk ik wel een kleine 24 uur in beslag nemen, maar loopt ondertussen gewoon door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...