Ga naar inhoud

Uitlaat vervangen?


berndw
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Op mijn vfr zit een uitlaat van het mij onbekende merk J&S exhausts. Ook Google levert weinig resultaten op. Maakt verder ook niet uit, maar ik vind dat hij eigenlijk een beetje teveel geluid maakt. Ik heb in het voorjaar een originele uitlaat via marktplaats gekocht om in Duitsland te gebruiken, maar deze is wel weer erg stil.

 

Is het een idee om de originele uitlaat te (laten) gutten en een zo iets beschaafder geluid te creëren, maar ook weer niet dat de hele straat wakker wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt verdacht veel op een dB-killer bij jou.

Mijn Remus demper heeft iets vergelijkbaars. Zie de foto.

 

post-6864-0-34306200-1540232936_thumb.jpg

aangepast door Case
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee, ligt een beetje aan de vorm.

De mate van demping bij een dB killer hangt af van de bocht en lengte.

Bij sommige merken kan je kiezen tussen een dB killer en een zogenaamde sport insert en die laatste lijkt vanaf de achterkant gezien op een normale dB maar die is dan (vrijwel) recht en een stukje korter.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat@Ray absoluut gelijk heeft.
Mijn db-killers zijn inderdaad langwerpig en onder een hoek.

Je zou jouw vermeende db-killers kunnen demonteren en fotograferen en dan de foto hier plaatsen. Die dingen zitten vaak met maar één schroef vast in de uitlaat.

Ik denk dat je dan zekerheid zult verkrijgen.

Verstuurd met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de DB killer los gehaald en eruit proberen te halen. Niet gelukt. Wel vast kunnen stellen dat deze in een bocht zat. Ik kreeg hem los maar kon hem er door de bocht die erin zat niet eruit trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...