Ga naar inhoud

contactslot probleem


gertje33
 Delen

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik was vandaag een ritje doen,ff gestopt bij het tankstation en had em op het stuurslot gezet.

na 10 min wou ik verder maar hij kwam met geen mogelijkheid van het stuurslot af. wd40 ingespoten en na 45 min. vloeken en tieren werkte hij weer.

nu durf ik het stuurslot niet te gebruiken,wat kan ik het beste doen? Alvast bedankt ✌✌

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je sleutel is wat verbogen. Heb ik ook eens gehad. Als je een nog goede reservesleutel hebt dan kun je het voed vergelijken.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

 

na 45 min. vloeken en tieren werkte hij weer. nu durf ik het stuurslot niet te gebruiken,wat kan ik het beste doen? Alvast bedankt [emoji111][emoji111]

 

 

Dat vloeken kan ik mij voorstellen.

 

Ik zou nu vooral thuis een paar keer je motor op slot zetten op de plek waar je de motor ook stalt en laat slapen.

 

Ik vraag mij af of er niet iets beters is dan WD40 en bijvoorbeeld slotspray?

 

Ik vraag mij ook af hoe dat slot werkt? Er moet natuurlijk ergens een pennetje ergens in een uitsparing vallen, zodat het stuur vergrendeld... Zou dat deel beschadigd kunnen zijn, waardoor jij daar nu mee geconfronteerd wordt?

 

 

 

 

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Aficior zei:

 

 

 

 

 

 

Dat vloeken kan ik mij voorstellen.

 

Ik zou nu vooral thuis een paar keer je motor op slot zetten op de plek waar je de motor ook stalt en laat slapen.

 

Ik vraag mij af of er niet iets beters is dan WD40 en bijvoorbeeld slotspray?

 

Ik vraag mij ook af hoe dat slot werkt? Er moet natuurlijk ergens een pennetje ergens in een uitsparing vallen, zodat het stuur vergrendeld... Zou dat deel beschadigd kunnen zijn, waardoor jij daar nu mee geconfronteerd wordt?

 

 

 

 

 

 

geen idee hoe het werkt? weet alleen dat het erop zit.. het tankstation had alleen wd40 wat ik mocht gebruiken. heb nu met de reserve sleutel een aantal keer getest en die werkt wel netjes. 

zie alleen een heel klein krasje in de oude sleutel. dus als de reserve sleutel goed blijft werken bestel ik een nieuwe sleutel.

thanks allemaal✌✌

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Aficior zei:

...
Ik vraag mij af of er niet iets beters is dan WD40 en bijvoorbeeld slotspray?
...

Zo'n beetje alles is beter dan WD40, volgens mij alleen de marketing niet :39:

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Ray zei:

Zo'n beetje alles is beter dan WD40, volgens mij alleen de marketing niet :39:

Kan ik er morgen iets anders inspuiten...Of heeft dat nu geen nut ivm die wd40?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wd 40 zit er nu eenmaal in. Kan geen kwaad zo lang er geen zand in komt. Maar dat lijkt me niet tenzij je op een boulevard van Zandvoort of zo werkt [emoji16][emoji16][emoji56]

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor slotspray gaan.
WD40 is vrij schraal en zal daarom ook snel de werking verliezen.
Producten die meerdere doelen/functies hebben beweren van alles te kunnen maar zijn nergens goed in. Heb je kruipolie nodig dan moet je kruipolie kopen en voor sloten koop je slotspray enz. enz.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijtage van sleutels bestaat er vaak uit dat de sleutel op de punt is afgesleten. Oftewel dat ie korter is geworden dan ie eigenlijk hoort te zijn. Vergelijk de lengte maar eens nauwkeurig met de reservesleutel.

Overigens ben ik het maar deels met Ray eens. WD40 is idd geen smeermiddel, maar het is ook geen slecht spul. 

:focuski9:

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

PTFE spray zou ik proberen ,of je rijd morgen voor 12.00 uur effe naar de omroep dan spuit ik er wat voor je in ,vraag bij de receptie naar mij dat is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of vergeet je de sleutel naar beneden te drukken ,dat is nodig bij het stuurslot ,tegen de klok in op slot en met de klok mee gaat hij ervan af ,als het slot onder spanning staat gaat het ook lastig ,een beetje het stuur bewegen is de truc dan.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook dat grafiet het beste was maar er is me hier op het forum verteld dat dat achterhaald is en slotspray het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...