Ga naar inhoud

contactslot probleem


gertje33
 Delen

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, gertje33 zei:

geen idee hoe het werkt? weet alleen dat het erop zit.. het tankstation had alleen wd40 wat ik mocht gebruiken. heb nu met de reserve sleutel een aantal keer getest en die werkt wel netjes. 

zie alleen een heel klein krasje in de oude sleutel. dus als de reserve sleutel goed blijft werken bestel ik een nieuwe sleutel.

thanks allemaal✌✌

 

Bestel je een nieuwe sleutel? Je hebt een blauwe Fi, met HISS dan neem ik aan? Ik heb wellicht nog een blanco sleutel thuis liggen, kan je bij een goede sleutelmaker laten inslijpen en de HISS chip kan je overzetten. Ik spreek uit ervaring, Bespaart VEEL geld.

aangepast door DaniëlU
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ray said:

Ik dacht ook dat grafiet het beste was maar er is me hier op het forum verteld dat dat achterhaald is en slotspray het beste is.

Hmmm ... misschien wel.

Maar slotspray heb ik niet op de plank staan en potloden heb ik wel in huis ?

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, DaniëlU zei:

 

Bestel je een nieuwe sleutel? Je hebt een blauwe Fi, met HISS dan neem ik aan? Ik heb wellicht nog een blanco sleutel thuis liggen, kan je bij een goede sleutelmaker laten inslijpen en de HISS chip kan je overzetten. Ik spreek uit ervaring, Bespaart VEEL geld.

Ik hou het even in gedachten, eerst ff weekje testen met reserve sleutel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Goedendag allen,

Bij mij eenzelfde probleem als beschreven door TS:

De motor weggezet, en de volgende dag wilde ik deze weer starten voor het woon-werk ritje. Geen beweging in het slot te krijgen! Stuurslot staat er ook op. Ik heb al een aantal rondjes afgewisseld met remmenreiniger en een WD40 achtig iets, met telkens laten inweken, maar ik lijk vooralsnog weinig progressie te boeken. Ik krijg het zo ver als dit: de sleutel lijkt net een klein beetje te geven, want bij het terugdraaien van de sleutel naar de stuurslot stand hoor ik een duidelijke klik, ik weet alleen niet of dit nou het stuurslot zelf is, of de cilinder/tuimelaars.

Ik begin wat pessimistisch te worden dat ik de motor op de plek moet gaan strippen om eea los te krijgen, want met stuurslot erop is demonteren volgens mij een gevalletje voorvork zakken, balhoofd los, pen eruit, zodat het pen vd stuurslot naar voren uit het balhoofd kan. Dan kan ik pas het slot van de bovenste balhoofdplaat los krijgen om deze op de kop te houden voor schoonmaak. Mocht iemand andere ideëen hebben, heeeeel graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je het met die middeltjes juist erger hebt gemaakt.
Remmenreiniger zegt het eigenlijk al wel, dat is geen contactslot reiniger met het grootste verschil dat alle vuil wat je hebt willen wegspoelen nou allemaal onderin opgehoopt zit waar het bij remmen op de grond valt.
Natte smeermiddelen in een slot zijn ook geen oplossing, een slotspray bevat droge smeermiddelen en heeft een vluchtige vloeistof om die middelen op de plek te krijgen. Dit verdampt waarna het droge middel achter blijft.
Probleem met een contactslot van een motor is dat het een dicht onderdeel is met een opening aan de bovenkant waar regenwater in kan lopen maar er niet uit en dat geldt ook voor eventueel vuil wat doorgaans niet snel een probleem is omdat vuil er vooral komt tijdens het rijden en dan houdt de sleutel die erin zit tegen dat het er in komt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erger gemaakt dan een slot wat het niet doet, right :) Ik kan moeilijk de hele motor op de kop hangen :schater: De abruptheid waarmee het probleem zich voordeed suggereert bij mij niet een smeer probleem, maar voordat ik alles uit de kast haal om de hele voorkant te strippen om dat slot te demonteren moet ik wat proberen!

Reservesleutel maakt niets uit!

aangepast door 944 guy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je aan je contactsleutel hangen? Sommige mensen hebben alle sleutels van het huis en soms zelfs de auto sleutel eraan hangen met als gevolg een gesloopt contactslot (geldt ook voor auto's).
Probeer eens je sleutel in te smeren met grafiet, dat kan met een potlood, poeder of een slotspray. Dan de sleutel in het contact een paar keer op en neer en dat een keer of 5 herhalen met steeds opnieuw de sleutel te smeren.
Daarna nog eens proberen en beweeg als het niet lukt ook eens de sleutel tijdens het draaien een beetje op en neer.
Ik heb ook een XT660Z en bij Yamaha is dat eigenlijk standaard na een paar jaar, bij die motor moet ik de sleutel iets naar voren duwen en iets oplichten terwijl ik dat doe.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het risico op "stating the obvious": soms helpt het wanneer je het stuur heen en weer beweegt tijdens het draaien van de sleutel. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, nope en nope :D

Ondertussen de halve motor uit elkaar, en het slot los in mijn klauwen. De nodige anti-diefstal bouten om zeep geholpen. Wel bizonder: alsof je die kan bereiken zonder de motor uit elkaar te halen, best wel overbodig!

Uit de motor doet ie het wel. Gevalletje alles helemaal schoon maken en gesmeerd weer in elkaar.

Iemand enig idee hoe je de individuele plaatjes uit het slot haalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, 944 guy zei:

Iemand enig idee hoe je de individuele plaatjes uit het slot haalt?

Ik volg het met belangstelling. Zou je foto's van deze klus willen plaatsen? :photoqj9:

Ooit eens geprobeerd met een contactslot van de auto (ook Honda). Dat was geen succes....... 

Naast plaatjes vlogen veertjes een kogeltjes alle kanten op. Is niet meer goed gekomen. Althans niet met dat slot......  :wijsneus:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, alstu!

Eerst de motor op de hefbrug moeten krijgen, via sjorbanden aan de zolder balken :D

Vervolgens hele voorkant eraf, beveiligingsbouten los gekregen met een XZN bitje.

Daarna 10 minuten met het slot gewiebeld, en deze uit elkaar gekregen.

Alles doorgespoten, klein beetje kruipolie erop, en het loopt allemaal weer alsof er niks aan de hand is...

Slot gaat wel met gewone inbus weer vast, want dan hoeft de volgende keer de hele voorkant er niet af!

PXL_20211204_152916147.jpg

PXL_20211205_135137778.jpg

signal-2021-12-05-134625.jpg

  • Like 4
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...