Ga naar inhoud

Wel RC36-1 en -2 maar geen RC46-1 en -2 ?


Garfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik zit wat te puzzelen op de juiste typeaanduidingen voor de vele VFR 750 en 800 modellen.

 

De RC24 vormt de eerste twee generaties van de VRFR.

De Rc36 vormt de derde en vierde generatie.

De Rc46 vormt de vijfde en zesde.

En de RC79 de tot nu toe laatste.

 

Bij de RC36 hebben we het wel over de RC36-1 en RC36-2 maar bij bijvoorbeeld de RC46 niet.
Terwijl ik het heel logisch zou vinden om met RC46-1 de FI aan te duiden en met RC46-2 de VTEC.

En zo zou je dat ook bij de RC24 kunnen doen maar dat gebeurt ook niet.

Zie ik dit goed ?
Weet iemand waarom dit wel / niet zo is ?
Ik heb wat zitten Googelen maar vind geen goed antwoord ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb dan was de 800Fi de RC46 en de VTEC is de RC46-A.

Om je lijstje even compleet te maken dan heb je de RC60 en de RC80 als eerste en 2e generatie Crossrunner en dan heb je de SC63 voor de 1200F en de SC70 voor de 1200X.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-10-2018 om 17:18, voodoo zei:

En dan is de crossrunner vanaf 2017 de RC94. 

Handig, die honda-logica!

De RC codes zijn ook niet voor de consument, dus hoeft er ook geen logica in te zitten. 
Sterker nog in het Honda onderdelen systeem komt de afkorting RC welgeteld 3x voor. Uiteraard de RC30, en 45 en 51. Dit zijn de straatlegale circuitmachines voor homologatie. 

Er wordt door Honda achter het consumenten typenummer per jaar (en per regio) doorgenummerd.

 

 

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 27-10-2018 om 16:24, Ray zei:

Als ik het goed heb dan was de 800Fi de RC46 en de VTEC is de RC46-A.

Om je lijstje even compleet te maken dan heb je de RC60 en de RC80 als eerste en 2e generatie Crossrunner en dan heb je de SC63 voor de 1200F en de SC70 voor de 1200X.

 Voor de 1200X is er ook een SC76

 

De SC70 is model 2012 t/m 2015

De SC76 is model 2016 t/m huidig moment

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik wist dat er nog een ander was maar kon het even niet vinden.

Eigenlijk niet te volgen dat systeem wat de 800Fi en VTEC zijn allebei RC46 terwijl het 2 compleet andere motoren zijn en de 1200X heeft alleen een een andere topkuip gekregen waarbij je ook nog eens op de details moet letten voor het verschil (het verstelmechanisme van het ruitje) maar die krijgen verschillende nummers :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naarmate ik mijn onderdelenvoorraad verder op orde breng word ik steeds wijzer.

Zo was ik gisteren met wat achterbruggen bezig en ik kreeg het idee dat de achterbruggen van de 36-1 en 36-2 hetzelfde zijn net zoals de achterbrug van de FI en VTEC hetzelfde lijken te zijn ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...