Ga naar inhoud

VFR800FI herkennen model 2000


Ulympos
 Delen

Aanbevolen berichten

In 2000 heeft Honda de RC46 onderhuids aangepast, waardoor het vermogen steeg en het benzineverbruik verbeterde. Is hier bekend vanaf welk framenummer het aangepaste model te herkennen is?

Zijn er ook andere uiterlijke kenmerken het aangepaste model kunt herkennen? Kleur (zwart i.p.v. wit) wijzerplaat toerenteller misschien? Ik las ergens iets over gewijzigde spiegelstelen.....
De 50 year Anniversary uitvoering: model 2000?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog makkelijker.

Bij de upgrades zat ook de invoering van HISS (ingebouwde startblokkering) en dat staat netjes op de ring van het contactslot.

De spiegels zijn ook ontdaan van de condooms maar dat is een slecht uitgangspunt omdat die bij veel oudere modellen ondertussen ook zijn vervangen.

De Ani zoals we die meestal noemen is een '99 model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2018 om 17:58, Ray zei:

De Ani zoals we die meestal noemen is een '99 model.

ik neem aan dat je 'Anni' bedoelt? als afkorting van 'Anniversary' ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Even een oud topic wakker schudden 😀

 

Ik ben nieuw hier, zie voorstel topic, en ben zonder haast op zoek naar een VFR800 Fi. En bij voorkeur het model 2000. Ik lees hierboven dat er een update is geweest in 2000, maar wat die update precies in houdt kan ik nog niet terugvinden. Ik weet niet anders dan dat de VFR800 allemaal injectie hebbben, (Correct me if I'm wrong) en ook allemaal voorzien zijn van HISS. Klopt mijn veronderstelling hierin of zit ik helemaal fout? En als er al verschillen zijn tussen de 1998 en 2000 modellen, wat houden die verschillen dan precies in?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De '98 en '99 hebben geen HISS en zoals crossrunner schreef geen automatische toerentalverhoger (choke is alleen bij carburateurs van toepassing).

Verder heeft de eerste versie nog condoomspiegels maar dat is geen goed herkenningspunt omdat die vaak vervangen zijn voor de zogenoemde Y2K versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens nog een PDF waar de verschillen in staan, maar niet zo bij de hand.

Niet zichtbaar, maar wel fijn zijn een lichter werkende koppeling en een verbeterde mapping in de ECU waardoor het benzineverbruik een stuk lager werd. Denk dat het wel bijna 20% scheelt.

Ik rijd met de mijne 400 km. op een tank.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is een van de laatste FI's uit 2001. Daarna kwamen de eerste VTec's. Zoals VFRikus al aangeeft, is het benzineverbruik echt serieus vriendelijker dan de eerdere versies.

Zonder dat het ten koste gaat van de prestaties overigens :thumpup:.

Dus als je rustig op zoek bent: ga dan voor de laatste versie van de FI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan er niet over oordelen welke er beter is, heb nu een jaar of 6 m'n 98er in bezit, heerlijke fiets, rijd ook 300km op een tank met een circuit dag van 8 sessies en heen en terug rijden naar Lelystad. De toerental verhoger stoor ik me niet aan, in principe hoef je die alleen met koud starten te gebruiken, als hij een uurtje uit geweest is loopt hij ook prima zonder. 

 

Ik kan me kwa vermogen niet voorstellen dat een 2000 model sneller is, hebben die geen catalisator?? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar eens een dag rijden op en tweede generatie FI, dan zul je verbaast zijn.

Er is door niemand ooit beweerd dat een 2000 sneller is, en ja: hij heeft een kat, maar daar merk je verder niets van

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de onderlinge verschillen niet maar normaal gesproken wordt bij een vernieuwing van het model alles gewoon weer bijwerkt waardoor het nieuwe model over het algemeen weer makkelijker en vooral nieuwer aanvoelt. 

De VFR heeft in zijn gehele carriere veel evolutie stappen gemaakt. Overgang naar VTEC was daarin duidelijk de grootste stap.

 

Ga er mee rijden en vel je eigen oordeel en baseer daar je keuze op. Verschillen tussen de modellen voor en na 2000 zijn aangegeven. Voor het rijden zal het nagenoeg niets uitmaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...