Ga naar inhoud

Ter info: Korte downtime vfroc server.


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Netjes gemeld door onze hoster:

 

We hebben 24 minuten geen website/forum en mail gehad dus. 

 

06-11-2018
20:51

We onderzoeken een door ons monitoringsysteem gerapporteerd probleem met server s224. Het volgende functioneert momenteel niet als gebruikelijk:

- De bereikbaarheid van websites (HTTP)
- De bereikbaarheid van databases (MySQL)
- Het versturen en ontvangen van e-mail (SMTP)
- Het up- en downloaden van data (FTP)

Het oplossen hiervan heeft onze hoogste prioriteit. Je krijgt dan ook zo snel mogelijk meer informatie, binnen uiterlijk 30 minuten zullen wij een update geven. Excuses voor de overlast!

 

06-11-2018
21:15

Het probleem met server s224 is inmiddels opgelost, onze excuses voor het ongemak! We bedanken je dan ook voor je begrip en blijvende steun.

De server is spontaan gereboot. Wij zijn aan het uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren, zodat we herhaling kunnen voorkomen.

Op de achtergrond wordt nog een controle op de databases uitgevoerd om eventueel gecrashte tabellen te herstellen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer even korte downtime gehad en snel weer opgelost:

 

13-12-2018
19:11
We onderzoeken een door ons monitoringsysteem gerapporteerd probleem met server s224. Het volgende functioneert momenteel niet als gebruikelijk:

- De bereikbaarheid van websites (HTTP)
- De bereikbaarheid van databases (MySQL)
- Het versturen en ontvangen van e-mail (SMTP)
- Het up- en downloaden van data (FTP)

Het oplossen hiervan heeft onze hoogste prioriteit. Je krijgt dan ook zo snel mogelijk meer informatie, binnen uiterlijk 30 minuten zullen wij een update geven. Excuses voor de overlast!

 

13-12-2018
19:27
Het probleem met server s224 is inmiddels opgelost, onze excuses voor het ongemak! We bedanken je dan ook voor je begrip en blijvende steun.

Het probleem werd veroorzaakt door een onverwachte reboot. Wij hebben maatregelen genomen om herhaling hiervan te voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bestaan niet meer, het is allemaal virtueel en ja daar gaat nog wel een en ander mis. En dat maak ik helaas veel mee.  Dat is dan weer s/w laag op s/w laag enz

Echt ijzer staat eigenlijk nergens meer :scratchchin: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, ik gebruik zelf ook diverse VPS-servers.

Maar de laatste downtime kan ik me eigenlijk niet herinneren, crashen nooit, na ja zelden.

 

Zit zelf bij deze mannen: https://www.cinfu.com/

 

Die zijn spotgoedkoop en hun Franse servers zijn supersnel. Het enige dat je niet kan wijzigen (en terecht) is de kernel die ze je aanbieden in de distro die je wenst.

Kost echt helemaal geen pukkel en de service is geweldig.

 

Misschien iets om te onthouden als je nog vaker plat ligt.

 

Zie zelf:

 

Last login: Sat Dec  8 20:34:17 2018 from xx.xxx.xx.xx
root@vps2:~# uptime
 18:09:24 up 466 days, 49 min,  1 user,  load average: 0,16, 0,11, 0,03
root@vps2:~# 

 

aangepast door Bassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...