Ga naar inhoud

Inactief groep aanpassingen


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het sleutelen geweest met de inactief groep.

Dit liep niet helemaal zoals ik wil, krijg ook regelmatig mailtjes van mensen die inactief zijn en weer actief willen worden.

 

Dat is allemaal niet handig, maar ik wil leden op het forum er wel op kunnen wijzen dat iemand lang niet op het forum geweest is en er dus een grote kans is dat dat lid niet meer reageert.

 

Kortom, verbeterd:

Wanneer iemand inactief is en het forum weer bezoekt met zijn gebruikersnaam (moet wel ingelogd zijn of inloggen) dan herkend de forumsoftware hem als zijnde inactief en wordt hij/zij automatisch weer in de forumlid groep gezet. (lezen en/of posten)

Scheelt mij werk, het inactieve lid wachten en iedereen kan weer zien dat diegene weer op het forum geweest is.

 

Alleen forumlid? ja op dit moment nog wel VFROC leden zijn betalend en zolang je betaald kom je sowieso niet in de inactief groep.

 

Inactief wordt je nu na een jaar, misschien gaan we dit nog aanpassen naar een kortere periode 6 of 9 maanden? gaan we over bomen achter de schermen.

Het inactief worden gaat nu automatisch, deze job loopt op de achtergrond en stuur dan degene die in deze groep gezet gaat worden een reminder dat ze lang niet op het forum geweest zijn en inactief gezet gaan worden. 

 

Zo krijgen we allemaal een beter overzicht tussen actieve en inactieve leden op het forum.

 

We gaan ook nog bomen over een eventuele schoning van leden die erg lang niet zijn geweest, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...