Ga naar inhoud

Zachte voorband


Cock
 Delen

Aanbevolen berichten

Bron: www.gps.nl

 

Quote

VIRB en TPMS
De Garmin's hebben de mogelijkheid om een Garmin VIRB camera te koppelen, je kunt dan je Zumo als afstandsbediening gebruiken. Vooral handig wanneer je camera op een positie staat waar je er niet makkelijk bij kan. Op het scherm van de Zumo krijg je dan 2 knoppen, eentje voor het starten/stoppen van het filmen en eentje voor het maken van een foto.

Een andere draadloze verbinding die gemaakt kan worden is met de bandenspanningssensoren (TMPS) van Garmin. Dit zijn speciale ventieldoppen die je bandenspanning in de gaten kunnen houden. Het gebruik van TPMS is niet meer mogelijk met de Garmin Zumo 396LMT-S nog wel met de Garmin Zumo 595LM, 345LM en 395LM




Honda VFR 800 VTEC
 

aangepast door Bazz
quote gemaakt, selecteer je tekst en klik op " en je vat de tekst in een quote ballon!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij hoeft het niet zo'n tpms systeem ,maar kan mij voorstellen als je iedere dag rijdt het wel handig kan zijn.

Over het algemeen controleer ik de spanning voor een rit ,echter deze keer een keertje niet ,en moet zeggen dat het niet vaak gebeurt dat er wat lucht bij moet ,het licht er ook aan welke monteur ze gemonteerd heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een leuke gadget maar niet voor die prijs van Garmin.

Als die wat Frank noemde uitkomt en op de Garmin werkt dan zal ik er wel even over nadenken :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik controleer de bandenspanning ook heel slecht. Misschien 2 of 3 keer per jaar. In ieder geval aan het begin van het seizoen. Ook pomp ik de banden op bij de stalling. Als ik op vakantie ga doe ik het ook. Maar daarnaast eigenlijk niet. Als de spanning in de buurt van de 2 bar komt, ga ik het merken, 0,1 of 0,2 bar verschil merk ik niet direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe goed e het voelt ligt ook aan de banden, bij de MPR2 merkte ik het al bij 0,1 à 0,2 bar maar bij de Road5 was er al 0,4 uit toen ik vond dat hij niet was zoals het hoorde. En bij de Road5 is het dan niet zo dat dan veel invloed op het rijgedrag heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden daarvoor is simpel te verklaren:
De Pilot Road 2 heeft een extreem slap karkas. De band zelf dempt vrijwel niets, dus dat moet echt uit de bandenspanning komen.
De Road 5 heeft (voor Michelin-begrippen) een stijf karkas, dus die dempt ook zonder lucht er in al veel meer.

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Op 17-11-2018 om 09:22, AFS Motorparts zei:

Ja, de bedoeling is dat dit systeem straks op alle gangbare systemen (en dus OOK Garmin) gaat werken.
Ik verwacht in het voorjaar meer nieuws.

 

Heb je al meer nieuws. Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in een TPMS systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...