Ga naar inhoud

frankem’s VFR vtec


frankem
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds mijn laatste post een hoop kilometers gemaakt, waarbij m’n VFR soms perfect liep en soms reed als een draak. Wel continu Shell V-power blijven tanken om de brandstof uit te sluiten. Vrijdag de nieuwe penbobines binnen gekregen en gemonteerd. Voor de zekerheid de massa en aansluitingen nog een keer nagelopen. Met vanochtend er bij heb ik er nu 200km op zitten en de problemen die ik eerder had blijven tot nu toe weg. Het lijkt er toch op dat er één (of meerdere) bobines niet goed waren.

 

Overigens heb ik ook weer een originele uitlaat gemonteerd, de Jama Laser verkoop ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Ebay, 150€ voor 4 stuks. Zijn alleen geen originele Honda bobines.

En nog steeds geen onregelmatige loop?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mijn onregelmatige loop is ook verholpen, bobines geprobeerd (uitgewisseld met 2 andere), geen resultaat. Ben even bij de dealer langsgeweest, en die heeft na onderzoek geconcludeerd dat de ‘wax unit’ defect was.
Deze heb ik vandaag vervangen en de motor loopt weer als vanouds [emoji123].

Dus geen bougies, geen bobines, geen van weet ik nog meer, maar de wax unit.

Dezelfde symptomen als Frankem, maar totaal andere oplossing.

Ik ben blij [emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn onregelmatige loop is ook verholpen, bobines geprobeerd (uitgewisseld met 2 andere), geen resultaat. Ben even bij de dealer langsgeweest, en die heeft na onderzoek geconcludeerd dat de ‘wax unit’ defect was.
Deze heb ik vandaag vervangen en de motor loopt weer als vanouds [emoji123].

Dus geen bougies, geen bobines, geen van weet ik nog meer, maar de wax unit.

Dezelfde symptomen als Frankem, maar totaal andere oplossing.

Ik ben blij [emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat is "de wax unit" ? [emoji15]

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen verklaren waarom mijn V-tec als hij in de winter steenkoud is zo hoog stationair loopt ?
Loopt dan iets van 2200 rpm, mijn vorige liep nooit meer dan 1500 rpm bij temp. onder nul.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen verklaren waarom mijn V-tec als hij in de winter steenkoud is zo hoog stationair loopt ?

Loopt dan iets van 2200 rpm, mijn vorige liep nooit meer dan 1500 rpm bij temp. onder nul.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 

 

Dat kan zeker. Die van mij begon ook met hele hoge toeren bij koude temperaturen.

4e5d2bed166d7b355b89f368bf058986.jpg&key=2f983acddb1ebc4aa9558e075413668b2b208f387c27d18f3f9e1bdba2a1938b

Waxunit in ‘koude’ toestand.

 

cd75b6d695a966c98e618c36f831493b.jpg&key=a1b0d5cb38550dc56e6ade14cdb425b21f8cb86632621b42186687da06df629a

Waxunit ‘warm’. Is een millimeter of 4/5 langer. Die oude deed nog maar 1/2 mm en soms niets....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, AFS Motorparts zei:

Wx Idle Unit, om de volledige naam weer te geven.

je hebt helemaal gelijk WAX Idle Unit, Honda part nummer: 16044-MCW-003

 

aangepast door Kenneth
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...