Ga naar inhoud

Wilbers Nivomat


Athome
 Delen

Aanbevolen berichten

Jammer maar mooi dat het je geen extra geld gaat kosten.

Blij dat ik toch besloten had om voor een conventionele set te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

We zijn nu een paar maand verder en heb nu meer ervaring met de traditionele achterschokbreker van Wilbers.

 

Om eerlijk te zijn denk ik toch met regelmaat terug aan de Nivomat. Het deinen van de achterzijde met 2 personen is voor mij de druppel geweest en is dat nog steeds. Echter wat rijcomfort betreft is de Nivomat toch echt de betere van de tweede schokbreker. Dat ervaart mijn vrouw ook zo. Door een straffere demping (om het deinen tegen te gaan) voelt de gewone (huidige) schokbreker stugger aan. Meer klappen in de rug. 

 

De algehele conclusie is dat ik de ideale schokbreker nog niet gevonden heb. Hyperpro is stugger dan Wilbers, al komt de huidige achterschokbreker met zijn instellingen in de buurt van Hyperpro. De Nivomat heeft een heel goed rijcomfort maar deint gewoon te veel met 2 personen. Ik vind dat dus niet lekker rijden. Geeft te veel onrust in het rijden.

 

Overigens vind ik de voorkant nog steeds beter/prettiger dan de Hyperpro versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitgebreide versie van Wilbers als je de hoogte verstelling niet mee reikend, deze dempt ook de ingaande  met een high en low speed stel mogelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik zie het gewicht al als groot verschil. 1 persoon (incl motorkleding) bij ons komt al in de buurt van 2 personen bij jou.

In mijn eentje is de Nivomat ook super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het is ook denk ik wel, als je met dat gewicht erop nog goed wilt dempen zonder deining hij inderdaad wel erg stug wordt op de snelle demping. Enige oplossing die daar uitkomst op bied is zoals Cock heeft een regeling snelle en trage instellingen op de demper. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...