Ga naar inhoud

Chinese kuipdelen


Timow
 Delen

Aanbevolen berichten

Hello fellow VFR lovers,

 

Ik ben dus tegen 'de korst' gegaan met mijn 'Viviane' en ben op zoek naar zwarte zijkuip en kopkuip. 

Dan ga je op zoek en kom je bij het zoeken op Google wel eens op de 'chinese kappensetten'.

 

En dan denk ik voor dat geld? En een slipper is snel gemaakt (zo is gisteren gebleken).. Zou het niet geweldig zijn als ik voor dat geld mijn VFR kan venieuwen
en de orginele apart kan houden.

 

Dus mijn vraag beste VFR vrienden... Wie heeft er zich al aan gewaagd? Ik lees veel negatieve zaken. Maar heeft hier iemand op het forum het al aangedurfd?

Het aangedurfd om zo een set te kopen en op zijn geliefde VFR te zetten dus.

 

En dan nog liefst bij een VFR 800 Fi van 1998.

 

Ik hoor het graag!

 

Timo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet even zoeken, maar ik heb laatst een heel verslag gelezen op een USA website over Chinese delen die op klantspecificatie in kleur werden geeverd. Ik zoek even de link.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in Polen zijn er ook imitaties te koop.

http://www.owiewki.pl/

 

En nog een andere leverancier:

https://shop.auctmarts.com/fairings/honda.html?cat=46

aangepast door Aficior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een "chinese set" op mijn VTR1000-SP2 gezet.

 

 

IMAG8048.thumb.jpg.9a057cff3df601c191afe

 

IMAG8052.thumb.jpg.3a58bd9350be4b0dd5fce

 

 

 

Het heeft zeker niet de kwaliteit van OEM ABS en de pasvorm vereist dat her en der een gat wat groter gemaakt moet worden.   De ophangpunten in de topkuip (daar moeten de 2 koplampunits in) heb ik uit voorzorg verstevigd.

De binnenkant waar het kuipwerk in de buurt komt van de uitlaatbochten/hete motor uit voorzorg voorzien van extra hitteschild.

 

 

Stickerset erop en een spuitbus verf en dan is het effectief gezien net als een vrouw van boven de 40..... 

 

op 3 meter afstand.....  ziet het er best nog wel gaaf uit... :schater:

(Ja dames.....   laat 'm maar komen hoor!! ............................ :upyours:)

 

 

 

P4231139.thumb.jpg.db3bfb2001cbc29ea86f9

(de tank is wel OEM)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aficior Bedankt voor de link.. die had ik nog niet gelezen (wat raar is want heb al wat afgezocht). 

Ben vooral op zoek naar mensen binnen dit forum die positieve of negatieve zaken te melden hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Timow
Graag gedaan. Ik had toevallig afgelopen weekend dat artikel van die Amerikaan gelezen, waardoor ik wist waar te zoeken.

Men geeft daar op dat forum veelal aan dat het allemaal niet perfect is en aandacht behoeft bij het monteren. Het spuitwerk is ook niet helemaal mooi op de overgangslijnen, maar je mag wel zelf de kleuren bepalen. Misschien is een volledig effen kleur mooier? Daan zijn er geen overgangen. Je moet zijn ervaringen maar eens goed lezen. En er zijn daar meer verhalen te lezen.

Van die Poolse leverancier spreekt men met iets meer lof over de kwaliteit. Schijnt ook steviger materiaal te zijn. Polyester. Maar wordt wel ongespoten geleverd.

Ik schat zo in dat je met wat geduld en bekwaamheid een heel eind kunt komen bij het monteren van deze sets.

Succes en zou leuk zijn wanneer je ons op de hoogte houdt.

Off topic. Ik ben een paar keer in Leuven geweest. Mooie plaats. Ik ga zeker nog eens terug.

Honda VFR 800 VTEC

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Timow zei:

@748cc hahaha.. bijziend zijn helpt ook (bij mij het geval). Maar die kuipset ziet er helemaal niet slecht uit! 

Bedankt voor het delen.

Foto's maken het al snel mooi :scratchchin:

Het valt allemaal in de categorie verre van perfect maar perfect van ver. Probleem is alleen dat je er constant met de neus bovenop zit dus wat zijn je eisen.

Er is niets mis met de prijs kwaliteit verhouding maar bij de sets die ik heb gezien zit er toch voor mijn eisen teveel afwijking bij de naden. Vreemd genoeg heb ik wel hoge eisen aan afwerking maar maakt het geen moer uit dat het ding smerig is :blush:

Of het spul een beetje veerkrachtig is of bij het minste of geringste breekt/scheurt weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray Dat is waar... Foto's maken het al snel mooi, maar ik had het over de set van 748cc. Ik ben ook wel een pietje precies (zeer extreem zelfs). Maar het is ook niet zeker dat ik zo een set ga kopen hoor.

Wilde gewoon eens horen wat de ervaring met deze 'chinese kuipdelen' was op dit forum.

 

Ik moet nog een offerte vragen bij de carrossier. ben benieuwd wat de kostprijs gaat zijn. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timow zei:

@Ray Dat is waar... Foto's maken het al snel mooi, maar ik had het over de set van 748cc. Ik ben ook wel een pietje precies (zeer extreem zelfs). Maar het is ook niet zeker dat ik zo een set ga kopen hoor.

Wilde gewoon eens horen wat de ervaring met deze 'chinese kuipdelen' was op dit forum.

 

Ik moet nog een offerte vragen bij de carrossier. ben benieuwd wat de kostprijs gaat zijn. 

 

 

Ik ga er vanuit, dat 748cc de set er niet opgezet heeft, om de motor mooier te maken, maar om de originele kuipset te vrijwaren van beschadigingen, als de vtr door gebrek aan rijderskunsten ergens liggend wordt geparkeerd, zoals een bochtje gemist op het circuit.  Niet dat hij slecht rijdt, maar ongelukjes kunnen altijd en de vtr is inmiddels al een klassieker aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon de -nieuwe- set "voar weinagh" overnemen;

het maken van een Edwards replica (heb hem en Slight zien racen op Assen) was dus een gevalletje JOLO!!!  :worshippy:

Op Assen en Zandvoort rijden stond ook op mijn bucket list...

 

 

 

Het OEM kuipwerk ligt op de vliering, maar is zeker niet 100% krasvrij....

 

 

Heb deze maand een (gave) tank en volledige kuipset voor mijn SP (incl een racekont) overgenomen omdat ik met het volgende "idee" speel in mijn hoofd (JOLO 2.0....)

honda_rc213_valencia_096.jpg.6511e39fa3b4008951988b4157a32d2f.jpg

 

Nu maar eens onderzoeken wat/waar het spuitwerk uit te besteden....

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, VFRFlanders said:

Dan moet je nog wel wat stickertjes bijkopen, Leon. :357:

 

image.png.ea0a7ca9813c3a0922b4ce306913f5c6.png

 

Nah............

 

Ik heb the best of both versions  (the stars and stripes op de onderkuip van de "Laguna Seca"))

Colin-Edwards-Germany-2002.jpg

 

 

 

aangepast door 748cc
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat Joep (forumnaam “ups”) zijn Vtec heeft opgeknapt met Chinese spullen na een uitstapje in een droge sloot.

Met een mooi resultaat mag ik wel zeggen. Joep is alleen niet zo actief op het forum, maar misschien een PB sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...