Jump to content

voodoo's vintage viffer


voodoo
 Share

Recommended Posts

Hi vfr-ers,

 

Bij mijn 750f heb ik het vermoeden dat de temperatuur wat laag blijft, de wijzer komt nauwelijks uit de hoek. Hij drinkt ook best een slokje benzine. Hoe ver moet de wijzer ongeveer uit de hoek komen en zou de thermostaat stuk kunnen zijn?

 

Verder vind ik dat ie niet graag hoog in toeren wil draaien, boven de 7k gaat het wat moeizaam. Moet zo'n 750 normaliter makkelijk naar de rode streep willen? Vergelijkbaar met de 800vtec?

En wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Lage toeren en stationair draait ie heel mooi.

Link to comment
Share on other sites

Mijn eerste vraag is, loopt hij wel op 4 cilinders?  

 

Bij normaal gebruik staat de temperatuur meter vrij laag.

 

wat ik ook nog wel eens ben tegen gekomen, was dat het koude start verrijkingsmechanisme bleef hangen, gevolg is veel te rijk lopen. (Choke mag je het niet meer noemen)

 

draai er een bougie uit en kijk of hij zwart is.  Op 4 cilinders lopen, kan je controleren met een ir thermometer.

Link to comment
Share on other sites

9 minuten geleden, vroembert zei:

Op 4 cilinders lopen, kan je controleren met een ir thermometer.

Of met een plantenspuit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

als je heel veel brandstof verbruikt dan zou ik de olie peil controleren of de brandstof niet in het blok verdwijnt .

Link to comment
Share on other sites

Ik vond de temperatuur ook laag. Maar zelfs nu met de kou het het identiek aan de temperatuur tijdens de zomer. Als je stil staat loopt het verder op.

Zie mijn topic van een tijdje terug:

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic/29490-koelwater-temperatuur/&share_tid=29490&share_fid=58226&share_type=t



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Dat de temperatuurmeter nauwelijks beweegt is normaal, in de stad met stoplichten wordt hij wakker. Het is niet normaal dat hij/zij wat moeizaam in de hoge toeren klimt. Ik had er onlangs na wat langere tijd stilstand ook last van. Maar na twee keer een flesje reiniger in de tank wil ze wel weer.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Is inderdaad niet goed als 'ie boven de 7k rpm moeizaam doorgaat. Mijn 36/1 knalt dan zonder aarzelen heerlijk huilend door tot in het rode gebied, dat vind ik nou juist het leukste gedeelte ;-)

Succes met probleemoplossen.
Zou kunnen dat de brandstoftoevoer het niet bijbeent, ontsteking zou ook kunnen.

Link to comment
Share on other sites

Heren, dank voor de reacties en het meedenken!

 

Thermostaat zal ik me voorlopig maar niet druk om maken dan, blijkbaar is het een pessimistische temperatuurmeter.

 

Het matige lopen bij hoge toeren is me nog een raadsel, zal volgende keer de temperatuur van de uitlaatbochten in ieder geval even vergelijken.

Ontsteking zou kunnen, weet iemand hoe die curve er uitziet, bij welk toerental gaat de ontsteking vervroegen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hoe zit het met de brandstofpomp?

Ik meen te herinneren dat er een issue is met ingebrande contactpuntjes wat met een weerstandje op te lossen is (wel eerst puntjes schoonmaken).

Het zou zomaar kunnen dat vooral bij een wat leegrakende tank er niet genoeg brandstof geleverd wordt omdat de pomp niet lekker werkt. Bij een volle tank is er genoeg druk door het gewicht van de brandstof maar als die leger raakt wordt die druk minder tot het moment dat de druk zo laag is dat hulp van de pomp noodzakelijk is.

Link to comment
Share on other sites

Bij volle tank loopt ie net zo goed (of slecht) als met lege tank, dus dan lijkt het niet de benzinepomp te zijn.

Link to comment
Share on other sites

Dat kan je het beste testen door de pomp even te omzeilen.

Nu loopt het door de pomp die het ook bij volle tank beïnvloed.

Link to comment
Share on other sites

Als de brandstofpomp niet goed meer functioneerd (door ingebrande puntjes) dan is rijden vrijwel onmogelijk: gaskraan iets open en de motor slaat af.

De temperatuurmeter is niet echt betrouwbaar, o.a dit draadje geeft goed weer hoe het systeem werkt en dan zie je dat er bv door corrosie van stekkerverbindingen en de daarbij optredende overgangsweerstand, de meteruitslag behoorlijk kan beïnvloeden.

 

Na de 7000 toerengrens te hebben gepasseerd zou de motor bij doortrekken nog vlot in de toeren moeten doorklimmen, koppelkromme loopt stijlst tussen 5500 en 8000 omw/min.

Edited by V4 Rosso
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zo, de 36/1 maar weer eens tot leven gewekt en een heel klein rondje gereden.

Binnenkort de oude dame maar eens wat liefde en aandacht geven. 

 

Link to comment
Share on other sites

Mocht men dat leuk vindt dan kan ik hier wel de klusjes aan de oude dame neerzetten, wellicht dat een andere topictitel dan passender is. Kan dat gewijzigd? (voodoo's vintage viffer lijkt me wel aardig)

 

Het volgende staat op de planning:

- voorvorkkeerringen

- balhoofdlagers

- evt. carburateur revisie

- evt. rvs uitlaatbochten

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...