Ga naar inhoud

voodoo's vintage viffer


voodoo
 Delen

Aanbevolen berichten

Alvast maar een beginnetje gemaakt.

 

Het corpus delicti. Als ik er mee klaar ben is ie nog net zo lilluk, maar technisch weer top!

38182237wh.jpg

 

Probleempje 1: lekke voorvorkkeerring. Uit voorzorg heb ik eind vorig jaar de olie er reeds uitgegooid, want geen zin en tijd om er serieus mee aan de slag te gaan. En zoveel rij ik er ook niet op.

38182240um.jpg

 

Dat doet mij deugd, de brommert heeft dus wel onderhoud gehad.

38182241vy.jpg


Beetje cocaïne aan de accu, hoop ik nochthans 😉

38182243ry.jpg

 

Bougietje is ook nog keurig, beide achtersten gecheckt, de voorste kun je nogal matig bij, komt wellicht nog.

38182245vv.jpg

 

Ook gevonden waarom het naar lekke uitlaat klonk, één moertje handvast en één moertje AWOL. Verder ziet de uitlaat er nog dicht uit, scheelt alweer €300 naar een zwarte weduwe sturen.

38182247gh.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is in elk geval een motorfiets die er voor uit komt dat ie lilluk is :wijsneus:

 

Maar op één of andere manier ook wel een bietje vrolijk :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic. Ik heb wel eens vaker foto’s gezien van motoren die helemaal volgeplakt zijn met allerlei verschillende stickers. Op de een of andere manier is het soms mooi van de lelijkheid;). Als het maar goed rijdt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het maar goed rijdt inderdaad!

 

Over voorvorkkeerringen en balhoofdlagers; iemand een suggestie voor kwalitatief goede merken/types?

En zou het raadzaam zijn de gelijdebussen van de voorvork ook te vervangen na 35.000 ongedocumenteerde mijlen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keerringen en lagers kan je bij AFS bestellen, weet je zeker dat je goed spul hebt en clubleden krijgen korting.
Wat je glijbussen betreft is het een beetje afhankleijk van hoe lang je zonder olie hebt gereden, de voorvorkolie zorgt ook voor smering van de glijbussen en droog lopen is dus extra slijtage.
Mijn VTEC heeft 114k met dezelfde glijbussen gedaan, ook wel eens lekke keerringen gehad maar nooit droog gestaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, voodoo said:

Als het maar goed rijdt inderdaad!

 

Over voorvorkkeerringen en balhoofdlagers; iemand een suggestie voor kwalitatief goede merken/types?

En zou het raadzaam zijn de gelijdebussen van de voorvork ook te vervangen na 35.000 ongedocumenteerde mijlen?

Ik zou voor een imitatie balhoofdlager gaan, en dan een conisch tonlager.
Daar zijn meerdere aanbieders voor, prijzen liggen allemaal rond de 50 Euro per set.
Ik heb nooit verschil in kwaliteit kunnen ontdekken.

Voorvorkkeerringen zijn het best van SKF, maar ook het duurst.
Complete vervangingskits (2 keerringen + 2 stofkappen) van o.a. Tourmax kosten 3 tot 5 tientjes (afhankelijk van model motorfiets).
Met SKF afdichtingen ben je 2 tot 3 keer zo duur uit.

Als je keerringen moet vervangen zou ik ook meteen de voorvorkveren vervangen. Dat is een enorme verbetering in de rijeigenschappen, en verkort de remweg ook nog eens flink.
Ik lever meestal Hyperpro. Maar alles is bespreekbaar......

Glijbussen verslijten niet zomaar. Bij 50.000km is vervanging vrijwel nooit noodzakelijk.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat lijkt dus ook goed te doen. Vanavond maar even doen.

 

@AFS Motorparts : op je website kan ik niet direct vinden wat ik nodig heb, maar even per email regelen dan?

En voor straatgebruik, is skf de meerprijs waard in jouw optiek?

 

Overigens vind ik de vering op de 750 prima, bij de crossrunner heb ik ze wel vervangen door hyperpro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help, hoe krijg ik deze moer goed vastgedraaid, ik kom er met steeksleutel, pijpsleutel of dop niet bij. Me confused.

 

38189368rc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat lijkt erop. Hoe heet zo'n dinges?

 

Never mind, reedsch gevonden.

aangepast door voodoo
.
Link naar reactie
Delen op andere sites

kruiskoppeling en door het gebrek aan ruimte moet je de 1/4"hebben, eventueel met een verlengstuk.
Zo heb ik het destijds ook met de VTEC gedaan.
Zit in veel doppensetjes standaard meegeleverd maar zo niet dan heeft Gamma en Praxis ze ook los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...