crossrunner Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 Topic titel aangepast. Dit kun jezelf ook doen in de eerste post van je topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 30, 2020 Author Share Posted March 30, 2020 Ah, dat wist ik niet. Bedankt voor het aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 30, 2020 Author Share Posted March 30, 2020 Alvast maar een beginnetje gemaakt.  Het corpus delicti. Als ik er mee klaar ben is ie nog net zo lilluk, maar technisch weer top!  Probleempje 1: lekke voorvorkkeerring. Uit voorzorg heb ik eind vorig jaar de olie er reeds uitgegooid, want geen zin en tijd om er serieus mee aan de slag te gaan. En zoveel rij ik er ook niet op.  Dat doet mij deugd, de brommert heeft dus wel onderhoud gehad. Beetje cocaïne aan de accu, hoop ik nochthans 😉  Bougietje is ook nog keurig, beide achtersten gecheckt, de voorste kun je nogal matig bij, komt wellicht nog.  Ook gevonden waarom het naar lekke uitlaat klonk, één moertje handvast en één moertje AWOL. Verder ziet de uitlaat er nog dicht uit, scheelt alweer €300 naar een zwarte weduwe sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 Nou, dat is in elk geval een motorfiets die er voor uit komt dat ie lilluk is  Maar op één of andere manier ook wel een bietje vrolijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Case Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 Leuk topic. Ik heb wel eens vaker foto’s gezien van motoren die helemaal volgeplakt zijn met allerlei verschillende stickers. Op de een of andere manier is het soms mooi van de lelijkheid. Als het maar goed rijdt toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 30, 2020 Author Share Posted March 30, 2020 Als het maar goed rijdt inderdaad! Â Over voorvorkkeerringen en balhoofdlagers; iemand een suggestie voor kwalitatief goede merken/types? En zou het raadzaam zijn de gelijdebussen van de voorvork ook te vervangen na 35.000 ongedocumenteerde mijlen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 Keerringen en lagers kan je bij AFS bestellen, weet je zeker dat je goed spul hebt en clubleden krijgen korting. Wat je glijbussen betreft is het een beetje afhankleijk van hoe lang je zonder olie hebt gereden, de voorvorkolie zorgt ook voor smering van de glijbussen en droog lopen is dus extra slijtage. Mijn VTEC heeft 114k met dezelfde glijbussen gedaan, ook wel eens lekke keerringen gehad maar nooit droog gestaan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 10 hours ago, voodoo said: Als het maar goed rijdt inderdaad! Â Over voorvorkkeerringen en balhoofdlagers; iemand een suggestie voor kwalitatief goede merken/types? En zou het raadzaam zijn de gelijdebussen van de voorvork ook te vervangen na 35.000 ongedocumenteerde mijlen? Ik zou voor een imitatie balhoofdlager gaan, en dan een conisch tonlager. Daar zijn meerdere aanbieders voor, prijzen liggen allemaal rond de 50 Euro per set. Ik heb nooit verschil in kwaliteit kunnen ontdekken. Voorvorkkeerringen zijn het best van SKF, maar ook het duurst. Complete vervangingskits (2 keerringen + 2 stofkappen) van o.a. Tourmax kosten 3 tot 5 tientjes (afhankelijk van model motorfiets). Met SKF afdichtingen ben je 2 tot 3 keer zo duur uit. Als je keerringen moet vervangen zou ik ook meteen de voorvorkveren vervangen. Dat is een enorme verbetering in de rijeigenschappen, en verkort de remweg ook nog eens flink. Ik lever meestal Hyperpro. Maar alles is bespreekbaar...... Glijbussen verslijten niet zomaar. Bij 50.000km is vervanging vrijwel nooit noodzakelijk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dendro Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Als je de voorste bougies wilt checken kun je beter de radiator los halen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Radiator even lossen (2 boutjes) en vervolgens kantelen is voldoende om bij voorste bougies te kunnen. Â 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 31, 2020 Author Share Posted March 31, 2020 Kijk, dat lijkt dus ook goed te doen. Vanavond maar even doen. Â @AFS Motorparts : op je website kan ik niet direct vinden wat ik nodig heb, maar even per email regelen dan? En voor straatgebruik, is skf de meerprijs waard in jouw optiek? Â Overigens vind ik de vering op de 750 prima, bij de crossrunner heb ik ze wel vervangen door hyperpro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 31, 2020 Author Share Posted March 31, 2020 Help, hoe krijg ik deze moer goed vastgedraaid, ik kom er met steeksleutel, pijpsleutel of dop niet bij. Me confused. Â Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 31, 2020 Author Share Posted March 31, 2020 (edited) Ah, dat lijkt erop. Hoe heet zo'n dinges? Â Never mind, reedsch gevonden. Edited March 31, 2020 by voodoo . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 kruiskoppeling en door het gebrek aan ruimte moet je de 1/4"hebben, eventueel met een verlengstuk. Zo heb ik het destijds ook met de VTEC gedaan. Zit in veel doppensetjes standaard meegeleverd maar zo niet dan heeft Gamma en Praxis ze ook los. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts