VFoRever Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Ook wel cardan koppelstuk genoemd. Je hebt ook een verlengstuk nodig. In zon beetje elke dolsleutelset zitten die er gewoon bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 31, 2020 Author Share Posted March 31, 2020 Ik blinde kip; zo'n kruiskoppeling zit idd in de doppenset. Maar zoals Ray al schreef is de 1/2 duims te groot. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted April 1, 2020 Share Posted April 1, 2020 17 hours ago, voodoo said: Kijk, dat lijkt dus ook goed te doen. Vanavond maar even doen. @AFS Motorparts : op je website kan ik niet direct vinden wat ik nodig heb, maar even per email regelen dan? En voor straatgebruik, is skf de meerprijs waard in jouw optiek? Overigens vind ik de vering op de 750 prima, bij de crossrunner heb ik ze wel vervangen door hyperpro. Inderdaad is via e-mail het makkelijkst. Als je van plan bent de motor lang te houden is SKF de betere keuze. Ik gebruik ze zelf ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted April 1, 2020 Share Posted April 1, 2020 Leuk Topic! Dat het straks weer een betere viffer mag zijn 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 1, 2020 Author Share Posted April 1, 2020 Oh, nog een vraag: zijn de naaldsproeiers en bijbehorende naalden gevoelig voor slijtage? Bij 2e generatie tdm850's waren die vaak bij 50k km reeds gaar met een behoorlijk benzineverbruik tot gevolg. Hoe zit dat bij de rc36/1? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted April 1, 2020 Share Posted April 1, 2020 (edited) Op 31-3-2020 om 22:48, voodoo zei: Ik blinde kip; zo'n kruiskoppeling zit idd in de doppenset. Maar zoals Ray al schreef is de 1/2 duims te groot. Ik heb onlangs met het vastzetten van de bochten gebruik gemaakt van een dopsleutel met een recht verlengstuk. Set was van snap on en met het achterwiel dr uit kon ik er met een beetje gewik er gewoon bij... alleen het moertje dat iedere keer uit de dop viel en ergens verdween was een paar keer reden voor een lichte agitatie 🤣 Edited April 1, 2020 by VFpiotR Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 Met een beetje ceramische pasta aan het moertje valt ij niet meer uit de dop. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 Op 1-4-2020 om 09:39, AFS Motorparts zei: Inderdaad is via e-mail het makkelijkst. Mail gestuurd naar je "info" mailadres. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 8, 2020 Author Share Posted April 8, 2020 En weer doorrrrrrrrrrr! Vorkseals aan één kant gedaan, andere kant vanavond doen. Viel me erg mee, vorige keer dat ik deze klus was bij de vork van een MZ Skorpion en dat viel toen erg tegen. Verder heb ik de voorste bougies er ook uitgehaald en die zijn ook zgan. Viel me wel op dat ze warmtegraad 8 (als in NGK CR8) hebben daar waar mijn boekje zegt dat 9 de standaard is (en de 8 voor een kouder klimaat). Zou dat veel uit maken, is vervangen van de bougies nu ik er goed bij kan verstandig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 8, 2020 Share Posted April 8, 2020 Hoe lang zitten ze erin? De gewone bougies moeten volgens mij iedere 24k vervangen worden, deze zijn ook niet zo duur dus iets eerder vervangen omdat je er nu goed bij kan lijkt mij een goede keuze. Bougies worden vaak onderschat, er wordt gezegd dat die niet slijten of stuk gaan of "ze vonken dus ze zijn goed" maar dat is echt niet het geval. Je merkt het verval ook niet want dat gaat heel geleidelijk maar als ze al eens overgeslagen zijn dan kan je vaal wel positief merken als er nieuwe in zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 8, 2020 Author Share Posted April 8, 2020 Ja, goed punt, ik ga ze dan maar vervangen. Iets te enthousiast geweest over de voorvork 😞 Poot 2 stribbelt behoorlijk tegen, de vorige "bewoner" had de schroefkop van de dempervasthoudboutaandeonderzijde al behoorlijk vernaggeld. En ik heb er nu al een linkse tap op stuk gedraaid. Daardoor gaat uitboren ook niet meer zo flex........ Bijna tijd voor bier!!!! En vrouw en kinderen slaan!!!! (geintje, jullie hoeven de kinderbescherming nog niet te bellen) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 10, 2020 Author Share Posted April 10, 2020 (edited) Ondertussen met de balhoofdlagers aan de slag geweest, de oude zagen er niet heel fraai meer uit. Ondertussen staat ie, met wat smokkelwerk uit Amersfoort, weer op z'n pootjes Je weet toch! Wat heb ik gedaan: - uitlaat gasdicht gemaakt - bougies vervangen - balhoofdlagers vervangen - linker vorkpoot geheel vervangen - rechter vorkpoot voorzien van nieuwe keerring - algehele technische toestand gecontroleerd en akkoord bevonden Wat had ik eerder al gedaan: - achterremklauw gereviseerd - banden vervangen door Michelin PR4 -voorwiellagers vervangen Hij staat nu wel weer technisch "op punt" zoals onze Zuiderburen zouden zeggen. Ikke blij! Edited April 10, 2020 by voodoo foto's in goede volgorde gezet 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Ben ik even blij dat ik grotendeels kleurenblind ben..... Maar goed werk verder! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Mooi werk. Heb je de zijkappen van deze vfr nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 Dank je. Ja, de rest van de kuip heb ik ook nog. Weet nog niet of ik die weer monteer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts