Jump to content

voodoo's vintage viffer


voodoo
 Share

Recommended Posts

Ik heb bij de RC36 wel eens twee van de drie wiellagers vervangen. Het grote naaldlager was nog prima en daarvan alleen het vet vervangen. Het kleiner dubbele koggellager was wat droog heb ik vervangen omdat het wat droog was niet omdat er speling op zat, maar ik had toch al een setje liggen. Hiervoor niet het originele samengestelde "Honda" lager gebruikt maar twee 6908RS lagers. Standaard zitten deze er ook in met het verschil dat aan de zijde waar de lagers tegen elkaar liggen de stofkappen vervangen zijn door een kunststof tussenring waardoor er een soort tweerijig kogellager onstaat.

Om de 40 a 50k nieuw vet in de lagers kan geen kwaad.

Link to comment
Share on other sites

De teller staat nu op 84k en ik denk dat die lagers nog nooit vet hebben gezien.

Gelukkig hebben ze ook nog nooit een hogedrukreiniger (of reinigingsmiddelen in het algemeen) gezien.

 

Edit: als het RS lagers zijn dan kun je ze toch helemaal niet voorzien van nieuw vet?

Edited by voodoo
Link to comment
Share on other sites

Dat kan bij het samengesteld lager juist wel, en heel eenvoudig, omdat als je ze van elkaar scheidt je er makkelijk bij kan. Vet blijft niet eeuwig goed en bij een volgende verversing plaats ik die ring (van de oude lagers) misschien weer terug ipv de stofkappen. Al lukt het ook om die terug te plaatsen. Het onbeschadigt verwijderen is het lastigste maar prima te doen. Een plaatje van het originele samengestelde (2x 6908RS) lager:

6908RS.jpg

 

Let wel: dit is het lager voor de RC36. Geen idee of dat van latere modellen exact hetzelfde is.

Link to comment
Share on other sites

Ze waren niet allemaal even lekker meer, 1 zou bij het demonteren stuk gegaan kunnen zijn maar een ander was al mooi blauw geworden.
Omdat de boel uit elkaar ging heb ik alles vervangen maar wel bij de groothandel nieuwe gekocht en niet bij de motorzaak want Honda heeft een slechte deal gesloten met de verpakkingen geloof ik want zodra ze in een Honda doosje zitten is het meteen stukken duurder.
Bij de VTEC stond er wel een fout in de parts fiche want er zou een 20mm breed lager zitten maar dat moesten 2 van 10mm zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De fi stuurde niet helemaal lekker naar mijn zin, beetje zwaar en onnauwkeurig, ik kreeg er bijna een beetje een hekel aan.

 

Dus vandaag de banden maar opgepompt..... 🤓

  • Haha 6
Link to comment
Share on other sites

Zo erg was het nog niet, voor zat ik op 2 bar (en dat is ook al bar slecht). Achter weet ik niet meer precies, maar die zat er iets minder ver naast.

 

En die klanten met 1 bar, zweren die wel bij hyperpro vering? :schater:

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

LSL superbikestuurdingesombouwset gekocht 2eHands.

Vanavond maar even de garage in en aan de pruts.

Crossie gaat volgend jaar de 100k passeren, wellicht dat dan de fi, met slechts 64k op de klok, de langstreckenbomber wordt.....

Edited by voodoo
Link to comment
Share on other sites

Wat een gekloot!

 

Volgens LSL past het met de originele kabels, ik denk daar anders over. 🤬

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er destijds bij de VTEC gaskabels van een ST1300 op gezet want die zijn 5 cm langer want die alternatieve route volgens LSL vond ik niet fijn.
Rem en koppeling was prima maar heb bij de overhaul de boel toch vervangen voor Hel met een DCBS delete dus meteen ook iets langer genomen.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...