AFS Motorparts Posted January 8 Share Posted January 8 Of de Voltmeter is slecht, ofwel de spanningsregelaar. Indien je echt 16V in het systeem hebt niet meer mee verder rijden. Helemaal niet. Die 16V kan namelijk al genoeg zijn om je boordcomputer op te blazen, en die zijn heel duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted January 8 Author Share Posted January 8 Ik had al zo'n vermoeden. Voor de zekerheid gaat er een nieuwe regelaar in. Nog suggesties voor een goeie? De rc80 heeft dit soort ongein niet, is dus toch de allerbeste VFR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted January 11 Share Posted January 11 Gewoon bij Carmo de MOSFET-regelaar bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted January 28 Author Share Posted January 28 Oh, bij de 800fi kreeg ik een doos met onderdelen, vandaag vond ik deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted February 18 Author Share Posted February 18 (edited) Vanochtend voor de zekerheid toch nog even een rondje op de fi gedaan. Koud is de spanning stabiel, maar na een kilometer of 5 gaat het alle kanten op. De SR is dus inderdaad stuk. De reserve SR er net opgeknutseld en we hebben weer stabiel 13,8V. Grote blij. Edit: een vraag aan de connaisseurs d'electronique; is een SR te repareren? De defecte is een Carmo Mosfet. Edited February 18 by voodoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted February 18 Share Posted February 18 Vast wel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted February 18 Author Share Posted February 18 Ah, dat helpt, bedankt! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
crossrunner Posted February 18 Share Posted February 18 Het probleem is dat de elektronica is ingegoten in kunsthars. Daarom kun je er niet meer bij. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted February 22 Share Posted February 22 Reparatie is zeer waarschijnlijk duurder dan een nieuwe kopen. Maar als je het zeker wil weten bel je Carmo toch even? Afhankelijk van de leeftijd van de regelaar (die kan nooit oud zijn) krijg je een leuk voorstel voor vervanging. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted February 22 Author Share Posted February 22 Dat ga ik deze week zeker even doen 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted February 24 Author Share Posted February 24 Carmo gebeld: de SR kan de kliko in 🤪 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted February 25 Share Posted February 25 Maar geen korting op een nieuwe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted February 25 Author Share Posted February 25 Nee, heb ik ook niet om gevraagd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted April 30 Author Share Posted April 30 Omdat ik na een (toegegeven, vrij korte) zoektocht op dit forum geen poetstopic kon vinden stel ik de vraag maar in mijn eigen topic. Het schermpje van de tellers op de crossrunner is ondertussen wel een beetje bekrast, dat ondanks dat ik daar (net als de rest van de motor) zo min mogelijk met een poetsdoek aan heb gezeten. 🤣 De zichtbaarheis/leesbaarheid heeft daar ondertussen wel onder te lijden, dus daar wil ik iets aan doen. Ik weet dat er poetsfetisjisten op dit forum zitten, deel gerust jullie ervaring met me! Bij voorbaat dank ook en zo. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 30 Share Posted April 30 Een herstelsetje voor koplampen misschien een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts