Ga naar inhoud

Beginnersvragen


CasparGTL
 Delen

Aanbevolen berichten

VFR750 1992

Ik krijg het zadel er niet af! Help! :)

sleutel in het helmslot, beugel gaat naar beneden, check.

Zadel gaat voor makkelijk omhoog maar zit halverwege vast. Naar achteren trekken van het zadel levert niks op. Naar voren ook niet.

Iemand nog tips?

Vraag 2;

Ik heb een fantastisch kettingslot dat precies onder het zadel van mijn oude Diversion paste maar ik vermoed dat dat bij de VFR niet gaat lukken.

Hoe nemen jullie een slot mee? Om nou altijd een tanktas mee te nemen op elk ritje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik je niet kan helpen. Ik heb VTEC (2003).

Daarbij moet je het zadel naar achteren trekken en gelijktijdig licht oplichten door het te pakken aan de achterzijde. Je houdt het zadel dan vast tussen duim en wijsvinger, alsof het een bord met eten betreft.

aangepast door Aficior
Correctie doorgevoerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt! Verkoper wist raad. Sleutel erin , draaien, oog naar rechts trekken en hopla!

Ik heb ook een voorlopige oplossing voor het kettingslot. Als ik alleen rij kan het om de handgrepen van de duo gewikkeld worden. Moet lukken.

Helaas zit er geen gereedschap meer onder het zadel, jammert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Garfield zei:

Fijn dat het met het zadel gelukt is.
Pas de ketting niet in het kontje tegen het achterlicht aan ?

No way, er is geen plaats. Ik lees hier en daar dat het zou moeten kunnen maar de mijne past met geen mogelijkheid.

het is ook nogal een ding.  Deze geloof ik;

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj2_cvru9TfAhUOZ1AKHS55ByMQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fwww.dejongemotoren.nl%2F%3Fproduct%3Dkettingsslot-paddock&psig=AOvVaw1qzjhqqKLhMQjpl1cQU1ZN&ust=1546702997043547

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees wel voorzichtig met die Chinese handles want de kwaliteit schommelt heel erg. Goedkoper maken heeft ook beperkingen en als je de naam eraf haalt wat bij de echt dure merken een belangrijke factor is, vervolgens de ontwikkelingskosten want de modellen zijn allemaal gejat, het goedkope personeel en het gebrek aan milieueisen dan blijven er toch nog productie en materiaalkosten over.

We hebben hier een geval gehad waarbij de rem bleef aanlopen omdat het nokje die de pomp bedient net iets te lang was en bij inferieur materiaal kunnen de gaten voor het scharnierpunt snel(ler) uitslijten.

Ik ben met mijn vorige onderuit gegaan en ik had die ochtend net ingepland om het weekend erop de remmen aan te pakken omdat die raar gedrag vertoonden. Ik zeg niet dat het door de goedkope handles komt omdat ik het niet (meer) kan bewijzen maar ik blijf het als een mogelijke oorzaak zien dus voor mij geen (super) goedkope handles meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs mijn '15 vfr nooit op slot, dus ik zou in jouw geval het slot lekker thuislaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst ergens op YouTube een hele verhandeling gezien waarom die goedkope hendels zo voordelig zijn. Ze zijn ook van een slechte kwaliteit. Weet niet of je daar belangrijke aspecten als koppelen en vooral remmen aan wilt toevertrouwen. Er schijnt vooral veel speling op te zitten op de punten waar het beweegt. En over de gegarandeerde sterkte is mogelijk ook niet zoveel bekend. (Zou sneu zijn wanneer tijdens een noodstop het hendel breekt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breken ben ik niet bang voor, de basisvorm wordt geperst (gesmeed) dus er moet een zachtere soort aluminium gebruikt worden.

Dat is ook een punt bij de duurdere merken. Door een betere kwaliteit materiaal te gebruiken gaan de matrijzen ook minder lang mee waardoor de productiekosten ook omhoog gaan.

Toch denk ik dat er voor tussen de €60 en €80 best wel een leuk setje gemaakt moet kunnen worden i.p.v. de gemiddelde €140 voor een enkele handle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...