Ga naar inhoud

Switchback LED knipperlichten op een VFR800Fi (2001)


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Ik kwam deze video tegen op YouTube waar iemand switchback LED knipperlichten op zijn (of haar) VFR800Fi heeft geplaatst. Ik vind de Daytime Running Lights (DRL) wel wat hebben en zou het ook graag op mijn VFR willen inbouwen.

In een andere video meldde iemand (in iets wat gebrekkig Engels, maar wel leesbaar) het volgende:

"the original bulb holder is made for be used with double filament bulb, so the holder have three pins but only two is actually used in EU model, if you have US motorbike you just have to connect the led, the wires harness is already made for it. For a EU motorbike the holder is the same but only two pins on the three pins holder, so you just have to add the third pin and connect this wire to the sidelight harness."

 

Als ik het bovenstaande lees lijkt het niet zo moeilijk. Ik heb echter totaal geen benul van hoe elektrische circuits werken in een motor, ik wil uiteraard wel graag leren hoe dit allemaal werkt.

 

 

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van switchback LEDs in een VFR?

 

Ben benieuwd!

aangepast door Solis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten inderdaad duplo lampen die in o.a. de USA als running lights worden gebruikt in maar volgens mij is de aansluiting iets complexer.

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat bij de juiste aansluiting de 5W gloeidraad ook uitgaat wanneer de 21W gloeidraad aan is. Zo niet dan heb je het risico dat de RAW niet echt duidelijk is omdat er altijd een lamp brand. Aan - uit is een heel stuk duidelijk dan sterk - zwak.

Ik denk dat die ali lampjes ook deze functie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad ook dat die ali lampjes (en alle andere switchback LEDs) die functie gebruiken.

Heb even de Haynes manual erbij gepakt, bij de US model loopt er een extra draad vanaf het knipperlicht connector naar de turnsignal switch. Rechter knipperlicht/DRL gaat naar PR op de switch en de linker naar PL. Dat is het enige verschil wat ik zo kan zien aan de bedrading tussen de EU en US modellen. 

De termen PR/PL zeggen mij echter niks. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...