Erik LWD Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Ik heb een tijdje terug voor heel weinig een cockpit gekocht voor de reserve onderdelen. De bedoeling is dat de VFR nog wel ff blijft. Het plastic er om heen (ABS?) is erg dof en nu meen ik me te heugen dat je dat een heel stuk kunt opknappen door in te smeren me tzuurvrije vaseline, in laten trekken en dat een aantal keer herhalen. Het plastic ziet er inderdaad tien keer beter uit. Dof plexiglas of wat er ook voor de tellers zit wordt ook weer al nieuw. Het zal geen permanente oplossing zijn, maar af en toe smeren zal de boel wel op kleur houden vermoed ik. Voor mijn koffers heb ik bijenwas gebruikt met geweldig resultaat, maar dit lijkt nog beter te werken Wat zijn de meningen danwel bevindingen van jullie op dit gebied? Zijn er andere toplossingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 (edited) Heb je niet een foto van de onderdelen? Ik als detailer zou het kunststof voorzichtig polijsten (poetsen) met een mild polijstmiddel, maar dit alleen bij een deel wat hoort te glanzen. Moet het mat blijven, maar is het wit uitgeslagen? Dan voeden met een product wat daar voor bestemd is. Plexiglas ruitjes polijsten om krasjes te verwijderen. Vaseline is alleen maar vettigheid. Edited January 28, 2019 by Aficior Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik LWD Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 Het idee was inderdaad om het te voeden. Ik heb daar destijds een uitgebreid artikel over gelezen waarbij bijenwas en vaseline gebruikt wordt om abs en gelijksoortige materialen te voeden om doffe (witte) uitslag weg te werken. Het zou in het materiaal trekken en de verdwenen weekmakers vervangen oid. IK weet het niet meer helemaal. Helaas kan ik het ook niet meer terug vinden. het artikel ging destijds over motorkoffers van o.a. ABS. Wat zou er anders gebruikt kunnen worden om te voeden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 https://www.waxworld.nl/shop/reinigen/kunststof/chemical-guys-black-on-black?zenid=opi2tpdtbufqr753tb4neskob1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Ik heb zelf bijna wit geworden zwarte kunststof wel eens als nieuw gekregen door het te verwarmen met een föhn. Door de warmte komt de kleurstof naar de oppervlakte. Helaas is ook dit tijdelijk. Na anderhalf jaar altijd buiten staan werd langzaam de kunststof toch weer lichter van kleur. Je kunt dit ook niet blijven doen. Je trekt de kleur eruit.Beter is het om het onderdeel zorgvuldig te reinigen en dan te voeden met een product wat daar speciaal voor bedoeld is.Zelf heb ik erg goede ervaringen met Black Wow Pro Interior/Exterior Trim Restorer.Het is geen verf, maar een dressing.Deze vloeistof dun aanbrengen op het schone deel en verder afblijven. Week later herhalen op wederom een schone ondergrond. Na een paar keer kun je volstaan met twee keer per jaar.Bekrast plexiglas eerst goed en vooral veilig reinigen. Bijna alles op dat materiaal krast. Daarna het plastic poetsen.Honda VFR 800 VTEC Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted January 29, 2019 Share Posted January 29, 2019 Op 28-1-2019 om 22:10, Erik LWD zei: Wat zou er anders gebruikt kunnen worden om te voeden? Pindakaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timow Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Hallo, ik gebruik Owatrol Polytrol voor kunststof. Echt super goed spul. Afgeleefd plastic ziet er weer uit als nieuw. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 (edited) 8 minuten geleden, Timow zei: Hallo, ik gebruik Owatrol Polytrol voor kunststof. Echt super goed spul. Afgeleefd plastic ziet er weer uit als nieuw. Is het enige middel dat echt werkt, is ook ergens een topic over. Gebruik het ook al jaren voor van alles....... (Komt uit de boten industrie weg. Daar is veel plastic onderhevig aan zon en water ) Edited March 24, 2019 by Mhiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
TimVFR Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Dat owatrol is inderdaad mooi middel. Tijdelijk kun je bijvoorbeeld een dressing pakken zoals Autoglym bumper en trim gel of een coating zoals Gyeon trim. Gekookte lijnzaadolie wil ook goed werken, maar het zijn allemaal tijdelijke opties. Bij mat uitgeslagen plastic zou je ook kunnen overwegen te schuren en het te spuiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Hitte werkt langdurig. maar ik vind het nogal link Link to comment Share on other sites More sharing options...
TimVFR Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Verffohn doet wonderen, maar daarmee haal je de restjes olie naar boven. Wanneer dat verdwijnt heb je weer niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 dan heb je nog minder want hoe vaker je dat doet hoe sneller het plastic uit elkaar valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer is wel een duur goedje maar wel erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts