Ga naar inhoud

topsnelheid vfr800a?


peter fille
 Delen

Aanbevolen berichten

DIe 200 is dat op de teller of op de GPS?

250 vind ik ook aan de hoge kant voor een 800 maar 200 is wel erg weinig.

Is die van jou niet geknepen vanwege de 100Pk limiet? Een standaard heeft er net teveel en ik denk dat bij jou dan bij de gaskabel op het gasklephuis een plaatje zit die voor de begrenzing zorgt.

 

Dit is uit een ouder topic en gaat oer een 800Fi maar de VTEC heeft dezelfde basis.

begrenzer.jpg

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de VTEC deed ik zonder problemen 300km op een tank, wat doet je temperatuur?

De thermostaat is wel eens een probleem bij de VTEC en dat kan makkelijk herkennen omdat de motor dan niet op temperatuur komt, die blijft dan rond de 60gr hangen en daar komt hij ook zeer langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

temperatuur gaat soms naar 110 en met dit weer terug naar 80 graden. heb wel een oliedruk lampje dat pas uitgaat op de tellerset vanaf 75 graden (garage zegt dat dit probleem in de tellerset ligt maar een andere tellerset heeft hetzelfde probleem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een probleem hebt met oliedruk en je haalt maar 200km/h dan begin ik een beetje te denken dat de VTEC er niet in komt want die werkt op oliedruk en daarmee krijg je ook het vermogen hoger in de toeren.

Ik weet niet of het hoge verbruik daarmee te rijmen is omdat hij juist in het VTEC gebied meer verbruikt maar ik kan me ook voorstellen dat het allemaal niet optimaal werkt dat het verbruik omhoog gaat.

Zo verbruikt een zeg maar VW Up met een 1.0 motor op de snelweg bij doorrijden ook meer dan een Golfje met een 1.6 omdat die 1.0 veel te hard moet werken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ray zei:

Als je een probleem hebt met oliedruk en je haalt maar 200km/h dan begin ik een beetje te denken dat de VTEC er niet in komt want die werkt op oliedruk en daarmee krijg je ook het vermogen hoger in de toeren.

Ik weet niet of het hoge verbruik daarmee te rijmen is omdat hij juist in het VTEC gebied meer verbruikt maar ik kan me ook voorstellen dat het allemaal niet optimaal werkt dat het verbruik omhoog gaat.

Zo verbruikt een zeg maar VW Up met een 1.0 motor op de snelweg bij doorrijden ook meer dan een Golfje met een 1.6 omdat die 1.0 veel te hard moet werken.

 

mijn maximum toeren dat ik kan halen is 9500 toeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet goed.

Wat is de status van onderhoud?

Bij onbekend en niet geheel zeker dan is het taak om eerst een goede basis te krijgen, dat betekend een nieuw oliefilter, nieuwe olie, schoon luchtfilter en een setje bougies (die worden vaak al dan niet bewust vergeten).

Als er nog van die groene koelvloeistof in zit dan zou ik die ook meteen vervangen voor G12+ KVS (meestal roze van kleur) en dan kan je verder kijken.

Kleppen stellen wordt ook vaak uitgesteld maar op den duur moet dat toch echt wel gebeuren.

9 maart is er een sleuteldag in Delft, misschien een optie om daar eens langs te komen zodat iemand eens kan kijken en voelen wat er niet klopt. Delft is met goed 160km goed te doen vanuit Herent (voor mij is het 180km).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,olie en oliefilter is voor de 2e keer op 1 jaar vervangen(juist voor aankoop en bij nazicht oliedrukprobleem). bougies weet ik niks van en heb een K&N filter gestoken. heb nog maar 24000 km en der zit groene coelvloeistof in(weet niet of het al vernieuwd geweest is).

heb geen gasplaatje denk ik.

DSC_1140.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene KVS wijst op de oude KVS (niet G12+).

Bij RAD kan je een fles van 5 liter kleurloze G12+ halen, werkt goed, en mijn fiets raakt niet boven de 78°C in deze temperaturen, maar daalt ook niet onder de 77°C op snelwegtempo. (thermostaat is ook al vervangen trouwens)

Topsnelheid (tot nu toe) is 200 op de teller (want ik durf niet sneller uit vrees rbw kwijt).

 

Je moet ook nu niet met koude motor de toeren gaan jagen (9.5k RPM) want dat lukt niet en maak je je fiets op den duur wel stuk.

Als je maar 200km op 1 tank kan rijden vermoed ik dat er toch iets mis is. Ik reed in het begin 1 op 13, maar dat is zeker en vast aan het stijgen naar 1 op 15 en verder.

Kan ook zijn dat je thermostaat halfdicht staat, wat de hogere temperaturen (en fluctuerende temps) kan aantonen. 

 

Olielampje: Oliefilter en olie kunnen goed vervangen worden, maar is de oliepomp ook nagekeken bij die 1 jaar nazicht? Daar kan het probleem ook zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olie lampje duid op te weinig druk.

 

Verder als je niet harder als 200 kan is er iets mis met de motor of begrenst zoals in het plaatje oid.

 

Komt de Vtec er wel in bij de +-6600 rpm?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rij inmiddels op mijn derde Vtec, bij alledrie 245-250 op de teller gehaald en gemiddeld 1 op 15 verbruik is ook gewoonlijk ..:blink:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Ray al aangaf heeft het vtec systeem voldoende oliedruk nodig om te kunnen werken. Als je oliedruk lampje brandt doordat er te weinig oliedruk is dan kan de motor niet optimaal presteren en kun je volgens mij beter helemaal niet rijden. Zit er voldoende olie in het blok? Anders zoeken of de oliepomp goed werkt. Ik zou eerst het oliedruk probleem oplossen voordat je nog gaat test rijden. Onvoldoende oliedruk kan schade aan het blok opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...