Ga naar inhoud

preload voorvork afstellen


mahey
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag,

vorig weekend zat ik even te knoeien met het regelen van de preload op mijn VFR 750 van 93. Ik heb eerst de SAG gemeten en die is nogal groot (ongeveer 40mm), ik wilde deze dus bijregelen door de preload een beetje bij te draaien. Zelfs tot het max ingedraaid wordt de SAG maar een paar mm kleiner.

Dit lijkt me wel raar, ik moet de vorkolie vervangen want ik heb geen idee van hoe lang dit geleden en ben dus van plan van de vorkolie te bestellen. Toch zie ik niet direct dat te oude olie een invloed zou moeten hebben op het afstellen van de SAG, of mis ik hier iets?

ik vraag me eerder af of er in dit geval niet eerder iets is met de veren, in dat geval zou ik mischien best ineens een hyperpro set plaatsen ipv alleen de olie te vervangen.

graag jullie expertise even inschakelen voor ik aan onnodige dingen begin.

groeten

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

De olie heeft alleen invloed op de demping. Niet op de SAG. Het is de schroefveer zelf, samen met de Preload schroef, waarmee je de SAG bepaalt.

Een bezoek aan HyperPro, HK suspenions o.i.d, zal zeker de moeite waar zijn. Het is zeer bevorderlijk voor het weggedrag en rijplezier maar duidelijk minder bevorderlijk voor je geldbuidel

 

Na verloop van jaren zal de vering zijn fut gewoon langzaam verliezen. Voor een motor van 25 jaar oud is dit geen schande

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad geen schande. Ik zat toch te twijfelen of ik naar Hyperpro's zou overschakelen en ik denk dat ik dit wel zelf moet kunnen plaatsen, daar spaar ik dan toch ook weer een beetje op.

Zijn er onderdelen van de voorvork die ik dan toch beter zou vervangen als ik de boel dan toch open gooi?

ik denk dat de hyperpro set ook geleverd wordt met instructies, dus ik veronderstel dat daar groote luchtkamer enz ook wel zal bijstaan. iemand nog enig advies of ervaring met deze veren te plaatsen?

groeten

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je keerringen zou ik dan ook gelijk meenemen. Je kan HyperPro rustig van alles vragen. Ze geven hun informatie wel makkelijk vrij.  Het zelf monteren voor het type voorvork wat jij hebt is goed te doen. Een Up-Side down is lastiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

keerringen en stofkappen zullen zeker besteld worden, dan vertrekken we weer op een goede basis. En ja op een oude bak is het altijd nog wat makkelijker om zelf te knutselen...

bedankt voor het advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...