Ga naar inhoud

Motorvoedingskabel 396 verkeerd geleverd?


 Delen

Aanbevolen berichten

Nu heb ik eindelijk een keuze kunnen maken ,en op de beurs een Garmin 396 aangeschaft ,nu pak ik de boel uit met beschrijving erbij ,en dan zie je dat er een zekering houder op de motorvoedingskabel zit ,nou bij mijn snoertje dus niet ,zou hij verkeert geleverd zijn of nu al een modificatie 1739290904_aansluitsnoergarmin396.thumb.jpg.eec73555108b12e11457c951840cf7b1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekeringhouder zat er bij die van mij ook niet bij.

Dus de boel aangesloten op geschakelde plus van achterlicht (om dat nou een modificatie te noemen.....)  Werkt feilloos...

 

(Volgens mij gaat Garmin er van uit dat er al een gezekerde vrije voeding op je motor zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zūmo 396
 
Er is geen zoekopdracht uitgevoerd.
<p>JavaScript must be enabled in order to use this site.</p><p>Please enable JavaScript in your browser and refresh the page.</p>
 

Motorfietshouder met stroomvoorziening

WAARSCHUWING! Garmin raadt aan dat een ervaren installateur met kennis van elektrische systemen het toestel installeert. Het onjuist aansluiten van stroomkabels kan schade toebrengen aan het voertuig of de accu, en kan persoonlijk letsel veroorzaken.
WAARSCHUWING! Lees de gids Belangrijke veiligheids- en productinformatie in de verpakking voor productwaarschuwingen en andere belangrijke informatie.

Kies een geschikte en veilige plek om het toestel op uw motorfiets te bevestigen, uitgaande van beschikbare stroombronnen en veilige kabelbevestiging.


GUID-8F03C1DC-1210-462C-B5DC-57C3C3352F01-high.jpg

glyph icon

Motorfietshouder

glyph icon

12 tot 24 V gelijkstroom (rood) voor systeem met geïntegreerde zekering

glyph icon

Systeem-aarde (zwart)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waypoint een mailtje gestuurd ,ik wacht op antwoord ,volgens een ander forum lid heeft hij dezelfde navi met wel een snoer met zekeringhouder 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord van waypoint (Garmin navraag gedaan) dat vanaf nu alle toestellen geleverd worden met dit snoer het blokje is kleiner en geen zekering houder meer ,Garmin had geen verklaring hiervoor.

Heb dus gevraagd of en geen zekering meer tussen hoeft ,blijf het antwoord nog schuldig hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje raar, alles op stroom moet gezekerd zijn want bij een fout in het laadsysteem kan er een piek ontstaan en daar is de zekering voor .

Zonder dat is bij de minste storing je ongezekerde apparaat stuk.

Lijkt haast een bezuiniging maar wel een hele vreemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan vinden wat je wil, een zekering beschermt de erop aangesloten verbruiker niet, een zekering beschermt het elektrische systeem van de motorfiets.
Een zekering schakelt geen overspanning uit, maar overstroom (zoals kortsluiting).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mail bleef onbeantwoord ,dus de telefoon maar gepakt en Waypoint in Notter gebeld (technische dienst),en daar de vraag voorgelegd of er geen zekering meer tussen hoeft omdat deze er niet meer aan zit ,antwoord was het is beter van wel ik stuur je een kabeltje op ,met een zekeringhouder.

Dat ging wel heel makkelijk ,het voelde alsof ze de fout erkennen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heet service en geen fout erkennen want De keuze om de zekering er tussenuit te laten komt van Garmin en niet van Waypoint ;)

Ik hoop nog jaren te den met de 395 maar als ze zo door blijven gaan zal ik bij een volgende toch een keer extra denken over de keuze en als Basecamp inderdaad vervangen wordt door een online platform dan zal die keuze een stuk makkelijker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist ja Service van waypoint .geen kwaad woord over hun .

 

maar zijn het duidelijk niet eens met Garmin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik me heel goed voorstellen, mijn reactie maakt denk ik wel duidelijk dat ik het er ook niet mee eens ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...