Ga naar inhoud

2000 VFR Koelvloeistof tafarelen


SlavDawg
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag Allen,

 

Nou deze week mocht het zover zijn, mooi weer, motor was ook klaar bij de motorzaak (beurt+bougies, thermostaat vervangen); nou is volgens mij niet helemaal goed gegaan dus gaat die teurg:

 

Nu heb ik dus dit weekend goeie 350 km gereden. Vandaag 2e dag rijden, heb ik in mijn brake toch iets opgemerkt (gisteren niet naar gekeken), en dat er kvs op mijn centraal stand was. 

Ik checken van de overflow tankje, natuurlijk leeg. Verder gaan rijden toch maar richting huis. Thuis aangekomen zijkuip eraf gehaald om te kijken of ik lekkage zou kunnen spotten. Nergens iets geks volgens mij. 

 

Wat echt gek was, motor bleef tijdens de rit prima op temperatuur 77degC-80degC op de "60-80" wegen liep zoals normaal op in de stad richting 100. Dus er is ergens een lekkage dat is me duidelijk anders zou het niet op de central stand zitten. Echter vraag ik me af, als er degelijke lekkage zou zijn, zou mijn blok toch wel richting goeie 120graden gaan ook met gewoon rijden (lees buiten stad)

 

Word vervolgd.  

 

*foto tijdens brake :P

 

 

52856421_1981402685241153_898489488827744256_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

100gr in stadsverkeer is niet vreemd voor een VFR.

Ik weet niet hoe het bij de Fi zit maar bij de VTEC gaat de fan pas aan bij 105gr en weer uit bij ik dacht 94 en dat zal bij de Fi niet veel anders zijn.

Het expansietankje hoort alleen niet leeg te zijn maar de V4 is wat lastiger te ontluchten dus ik denk dat er ergens nog een flinke luchtpocket heeft gezeten die tijdens het rijden verdwenen is en plaatst heeft gemaakt voor de KVS die er nu te weinig in zit.

Zeker terug gaan want dat hoort bij het vervangen van de thermostaat goed gebeurd te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ben zeeeer zeker op de hoogte van warme temps, gisteren was die paar keer goeie 104 graden geweest, fan en al sloegen aan zo als het hoort :)

 

Ben ook aan het denken dat de pocket nu helemaal weg is. Als de zaak weer open is, rijdt ik er langs. Dus morgen maar met auto naar werk haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het vervangen van de thermostaat is het gehele koelsysteem leeg geweest. Goed ontluchten is echt wel een dingetje bij de VFR, seen it been there.

Als dat ontluchten niet goed gedaan is dan kun je daar lang "plezier" aan beleven.

Is het expansievat leeg dan zal de rechter tupperware er af moeten om bij de rechter radiateur de dop eraf te halen. Dat is de enige goede manier om te controleren of er nog voldoende KVS in zit. Daar moet het ook bijgevuld worden.

Goed ontluchten is een kwestie van geduldig en goed de slangen knijpen. Daarna de motor even laten draaien (stationair) met de radiateurdop eraf. Dan zie je de KVS stromen en meestal komen er dan nog wel wat luchtbellen mee, zeker als de thermostaat los is geweest.

Het expansievat pas afvullen op niveau als de rechter radiateur op niveau is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Dan heeft mijn vtec wel een héél goed koelsysteem!

Vandaag veel stad gereden, kwam niet boven de 84°C uit, maar ook niet onder de 77°C :?

Heel weinig fluctuaties te zien in de temperatuur. Thermostaat ook onlangs vervangen en G12+ erin gekieperd, als 100+°C een normale temperatuur is??
Misschien zien we dat midden zomer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag overflow tankje vol gedaan, 20km gereden, je raad het al. Leeg central stand onder kvs dus ergens is iets niet goed gegaan bij de garage wn gaat die morgen terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet verstandig om ook maar iets te doen wanneer je de motor weg hebt gebracht.

Ontdek je iets wat niet goed is en je doet iets zelf dan loop je altijd het risico dat de garage niets meer aan wil doen. Je kan dan al snel een welles nietes spelletje krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag, maar zit het overloopslangetje van radiator naar overloop tankje goed gemonteerd cq zitten er mogelijk scheurtjes in? Het, na demontage van delen, weer aansluiten van het slangetje kan ook iets zijn wat domweg vergeten wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hier ook al eens aan bod geweest. Bij demontage van de rechter radiateur had men de beide dunne slangetjes bij de dop verkeerd om aangesloten. Met als gevolg, dat bij warm worden van de KVS de overdruk direct op het expansiereservoir kwam en de boel eruit geduwd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Case, wat ik dus daadwerkelijk denk, is dat dat het geval is nu. Hij staat nu terug bij de garage, zal die eens bellen en deze tip doorgeven. 

 

Ik vermoed dat ze na het vervangen van thermostaat slangen verkeerd om gezet hebben inderdaad. Wat er nu gebeurt is dat die dus alles van de overflow opzuigt. maar omdat er genoeg KVS in de blok en radiateur zit, het ook meteen eruit gegooid wordt. Wat zou verklaren dat mijn motor absoluut niet overhit is geweest in mijn lange rit. 

 

hmm:huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...