Ga naar inhoud

Sleutel en ontmoetingsdag Delft 9 maart a.s.


Veefer
 Delen

Aanbevolen berichten

Is zo'n Sleuteldag ook een gelegenheid om NAKS'n van een VTEC 2003 te vervangen? Of is dat meer iets voor een rustiger dag? Ik heb zoiets nog nooit gedaan.
 
Ook zou ik [mention=5994]TimVFR[/mention] kunnen bijstaan. Er lijken heel wat motoren te komen als ik het zo lees.
Ik zou dan ook mijn detail-spullen mee kunnen nemen in het koekblik. Motoren veilig foamen en wassen en daarna drogen met een 8 pk warme lucht föhn.
Daarna lakdefecten proberen te herstellen. Met zijn tweeën gaat dat veel sneller.
imageproxy.php?img=&key=2b43f82a963e006f0781fa47fb067d8024de495aeeb9ce6d7b9919099ec25587
i-3Pn3X22-600x338.jpg&key=768eb25094bfb2a443901bb189d387d06c67907a941b2768c1d457d83f6a48a3 [/img]
 
Daarna zou ik dan heel graag bij iemand op bezoek gaan op een andere dag om mijn NAKS'n te vervangen.
 


Mm helemaal foamen, wassen en stuk detaillen vind ik wellicht wat ver gaan voor een sleuteldag. Ben gemiddeld 6 uur bezig met motor. Dacht voor nu alleen plaatselijk lakcorrectie te doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er ben neem ik wel een remvloeistofwisselsetje mee :closedeyes:

 

gebruik het zelden maar is verdomt makkelijk zo'n vacuüm pomp met potje.

 

laatst ook gebruikt voor mijn oude Vtec met duelbrake systeem, voor en achter + koppeling.

 

nu nog optijd terug komen uit Kroatië. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2019 om 15:48, Ray zei:

Ik heb met Houthakker afgesproken om 8 uur bij de carpool in Eersel en vanaf daar gaan we grotendeels binnendoor naar Delft.

Een paar stukjes snelweg om niet te hoeven wachten op een pontje of natte voeten te krijgen, we hebben beide wel een CT maar ik denk dat het "Hollandsch Diep" niet voor niets zo heet en de Nieuwe Maas ook iets te diep is om te waden :scratchchin:

Onderstaand even een plaatje van de route dus als je nog ergens wilt aanhaken dan moeten we dat maar even inplannen.

 

ik zie bij Oud Beijerland wel en pont oversteek, die kan je omzeilen met de A29 richting Europoort.

 

5 uren geleden, TimVFR zei:

Ik ben ook van plan om te komen maar met de auto. Mijn idee is om alle poetspullen mee te nemen en schades weg te werken bij de motoren van degene die dat willen. Is daar behoefte aan?

 

Uiteraard gratis of tegen een vergoeding die je het zelf waard vindt.

kan je ook een zijkoffer oplappen? ik was breder dan ik dacht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TimVFR zei:


Mm helemaal foamen, wassen en stuk detaillen vind ik wellicht wat ver gaan voor een sleuteldag. Ben gemiddeld 6 uur bezig met motor. Dacht voor nu alleen plaatselijk lakcorrectie te doen.

 

 

Plaatselijke lakcorrectie doe je ook op een schone ondergrond, maar geen punt. Het was maar een ideetje.

 

Blijft mijn vraag over die NAKS'n.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

NAKS moet denk ik wel lukken, is wel een prutswerkje en je moet redelijk wat demonteren om er goed bij te kunnen.

Ligt er ook aan of je snel afgeleid bent want het is altijd wel gezellig dus dan kan het ook zomaar krap in tijd worden.

Je moet dan wel om 10 uur voor de poort staan want net aangekomen is het blok lekker heet en dat werkt niet fijn.

Persoonlijk doe ik zulke klusjes liever thuis op het dooie gemak en dan ook op een dag dat je hem niet de volgende dag weer nodig hebt, op het werk ben ik aan tijd gebonden en dat wil ik met de hobby niet.

Daarom sleutel ik zelden aan mijn eigen motor op zo'n dag.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige onderhoud wat ik eigenlijk nog moet doen aan mijn VFR (2001 VFR800) is de PAIR mod en het synchroniseren van de starter valves (en kleppen over een paar dkm...), is dat mogelijk om dat hier te doen?

 

Ik heb echter geen synchronisatie tool, is er iemand aanwezig die dat wel heeft en mij zou willen helpen met het afstellen? Die van mij loopt niet heel netjes met constant gas, lijkt een beetje te "surgen" zoals in dit filmpje. Ik weet niet zeker of dat aan de synchronisatie ligt of iets anders, maar kan het i.i.g. proberen.

 

Voor de PAIR mod heb ik van deze block-off plaatjes liggen. Ik heb al een keertje getracht deze te installeren maar toen kreeg ik het luchtfilterhuis er niet volledig af :?. Wellicht dat een van jullie mij ook daarbij zou kunnen helpen, of is dit eigenlijk te uitvoerig voor zo'n sleuteldag?

 

@Ray Ik zie op je voorlopige route dat je langs Breda komt. Is het mogelijk voor mij om daar aan te haken mocht ik besluiten om naar deze sleuteldag te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Aficior zei:

@TimVFR

Motoren veilig foamen en wassen en daarna drogen met een 8 pk warme lucht föhn.

Daarna lakdefecten proberen te herstellen. Met zijn tweeën gaat dat veel sneller.

imageproxy.php?img=&key=2b43f82a963e006f

i-3Pn3X22-600x338.jpg

[/IMG]

Daaarvoor zou ik wel eerst met veefer overleggen of dat daar kan/mag.

 

aangepast door Bazz
dubbelpost verwijderd
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Solis zei:

Is het mogelijk voor mij om daar aan te haken

Dat kan, volgens Basecamp zijn we om 9:15 ter hoogte van Dorst.
Als je een punt aangeeft waar je wilt aanhaken dan kan ik dat punt even invoegen als hard viapunt. Vanaf de N282 volgens we de Nieuwe Kadijk en de N285.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, TimVFR zei:

Ik ben ook van plan om te komen maar met de auto. Mijn idee is om alle poetspullen mee te nemen en schades weg te werken bij de motoren van degene die dat willen. Is daar behoefte aan?

 

Daar is zeker behoefde aan :lol:

Alleen is mijn motor in z'n geheel niet echt schoon :blush: en denk ik niet dat ik voor zaterdag nog tijd heb om hem af te spoelen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ray zei:

Dat kan, volgens Basecamp zijn we om 9:15 ter hoogte van Dorst.
Als je een punt aangeeft waar je wilt aanhaken dan kan ik dat punt even invoegen als hard viapunt. Vanaf de N282 volgens we de Nieuwe Kadijk en de N285.

 

Afhankelijk van het weer zou het kunnen dat ik daar ook aanhaak. Als je dat punt even kan doorgeven? Ben ik er niet rijd je maar gewoon door, geen probleem. Ik heb niets te sleutelen of poetsen, maar zou er gewoon een ritje van maken en even langs gaan voor de gezelligheid. Ik kan ook helpen met bijvoorbeeld de kappen van een 1200f, dat doe ik tegenwoordig met mijn ogen dicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag helaas ook een klusje op mijn lijst moeten zetten:

Het bekende massa probleem. Mijn vtec 2002 kraakt achter het dashboard en start niet bij verlichting aan. Start wel als de verlichting uit staat.

 

2 vragen: überhaupt slim om hiermee richting Delft te komen vanaf Amsterdam?(ie kans op stilstaan)

Is dat iets waar de kenners bij kunnen assisteren en welke spullen zou ik dan evt mee moeten nemen?

aangepast door menu14
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...