Ga naar inhoud

Banden Crosstourer


Garrelt
 Delen

Aanbevolen berichten

Waarom zou je dat willen?

Met een paar goede banden stuurt de CT super.

Ooit we een foto gezien van een CT met een 1200F achterwiel (190-er) en een ander voorwiel maar ik weet even niet meer van welke fiets deze kwam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het idee om in de toekomst een breder band om de achtervelg te leggen.

Het gaat mij dan puur om hoe het eruit ziet want de orginele achterband vindt ik ten opzichte van de motor te klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je erop zit dan zie je de banden toch niet maar voel je het rijgedrag wel.

Wil je looks dan adviseer ik er een 2e motor bij te kopen om die om te bouwen tot droom motor om die in de kamer te zetten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Garrelt said:

Ik had het idee om in de toekomst een breder band om de achtervelg te leggen.

Het gaat mij dan puur om hoe het eruit ziet want de orginele achterband vindt ik ten opzichte van de motor te klein.

Als jij een 170-band op een velg gaat leggen die voor een 150-band gemaakt is wordt hij niet veel breder doordat de velgranden hem naar binnen dwingen.
De band krijgt dan meer een paddestoelvorm woordoor hij hoger wordt (instabieler), de wangen meer naar binnen gebogen staan (schuiner), dus weer meer instabiliteit.
De eigendemping neemt af, het rolgedrag wordt anders, en het contactoppervlak bij lichte tot gemiddelde bochten neemt af (dus minder grip).

Wil je dit op een juiste manier doen, dan moet je een bredere velg monteren. En dan nog heeft het meer nadelen dan voordelen (bredere banden sturen altijd zwaarder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik kan mij vinden in het zichtbare deel. 

Op een dermate zware motor verwacht je eigenlijk een bredere band. 

Maar de originele maten sturen gewoon makkelijker dan de brede sloffen die op een 1200F. Dat vind ik al reden genoeg om bij de originele maten te blijven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...