Ga naar inhoud

Zelf Hyperpro steetbox monteren of toch laten doen?


DaniëlU
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren cadeautje voor mezelf gekocht, een Hyperpro Streetbox.

 

Nu twijfel ik nog of ik zelf het avontuur aan wil gaan om deze te monteren of ik dit laat doen bij een motorzaak. Of dat ik zelf de achterveer doe en de voorkant laat doen is ook een optie natuurlijk.

 

Mijn vraag, is het goed zelf te doen of is het te lastig en/of heb je er speciaal gereedschap voor nodig? Olie, KVS, bougies, remblokken lukt me zelf wel maar daar houd mijn sleutelervaring wel een beetje op. Naar een sleuteldag komen is voor mij helaas lastig ivm jong gezin en weekendverplichtingen.

 

Betreft een VTEC uit 2002 overigens.

 

Iemand ervaring mee? Ben benieuwd!

 

Groet, Daniël

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zelf best te doen maar reken dat je er een volle dag bezig mee zult/kan zijn.  Het geld dat je bespaart kun je in het laten afstellen steken.

Maar als ik lees "jong gezin en weekendverplichtingen......" zou ik m lekker naar Hyperpro brengen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het laat doen bij Hyperpro dan kunnen ze gelijk de afstelling voor je doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor de reactie heren. Hyperpro heeft de nette regel dat als je hem zelf monteert ze gratis checken of dit goed is gedaan, inclusief een afstelbeurtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DaniëlU zei:

Of dat ik zelf de achterveer doe en de voorkant laat doen is ook een optie natuurlijk.

Voorkant is veel eenvoudiger en sneller dan achter: voorkant omhoog, doppie eraf, veer eruit, nieuwe erin, evt. luchtkamer controleren, doppie erop, doorzakking afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Hyperpro maken ze dan ook nog alles netjes schoon en vervangen ze de vorkolie. Maar ook dat kun je natuurlijk zelf doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De montage werd bij mij door Hyperpro zelf gedaan, maar nadien heb ik de achterdemper zelf gedemonteerd en weer gemonteerd voor een revisie/herstelling en dat was eigenlijk helemaal niet moeilijk (bij een 1200, maar het zal best wel vergelijkbaar zijn). Gewoon rustig je tijd nemen. Ondertussen heb je gelijk de mogelijkheid om de achterbrug een keertje schoon te maken.

 

IMG_20160722_175950604.thumb.jpg.2c98f7247eceac91e0ab794e147c124c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn 1200F een streetbox bij AFS gekocht (korting club )na 8000 km (oude demper ligt nog in de schuur)en in werkendam laten monteren door Paul en krijgt dan ook uitleg hoe en wat,daarna erop gewezen door Bart M dat ik een dijkje uit moest kiezen en een aantal keren heen en weer moest rijden en daarna aan de verstelling gaan draaien dus gedaan en aan een kant te stug en de andere uiterste kant huppel je zowat van de dijk toen gaan verstellen en kwam op 1 klik van de afstelling die door Paul was gedaan wat de bevestiging gaf dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn, de kouwe klauwen rit toen stiekem ertussen gezet bij de andere af te stellen motoren was de conclusie afstelling is goed zo (gewoon blij dus).

iedereen zal bevestigen dat het heel anders aanvoelt dan de "oude"veren.

 

Gr Nico 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, V4 Rosso zei:

Voorkant is veel eenvoudiger en sneller dan achter: voorkant omhoog, doppie eraf, veer eruit, nieuwe erin, evt. luchtkamer controleren, doppie erop, doorzakking afstellen.

 

5 uren geleden, voodoo zei:

Bij Hyperpro maken ze dan ook nog alles netjes schoon en vervangen ze de vorkolie. Maar ook dat kun je natuurlijk zelf doen.

Bij de streetbox zit ook de juiste vorkolie, olie moet dus sowieso vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil het wel volledig en goed uitvoeren inderdaad. Heb ik voor de voorpoten geen speciaal gereedschap nodig? Achterkant lijkt me goed te doen, ook volgens wphb en haynes.

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/25/2019 at 12:57 PM, V4 Rosso said:

Voorkant is veel eenvoudiger en sneller dan achter: voorkant omhoog, doppie eraf, veer eruit, nieuwe erin, evt. luchtkamer controleren, doppie erop, doorzakking afstellen.

Sorry, dat is niet de juiste methode.
De oude voorvorkolie (heeft trouwens meestal een andere dikte) moet echt vervangen worden, dus moeten de vorkpoten er echt uit.
Daarnaast moeten de vorkpoten vele malen ingedrukt worden voordat je de luchtkamer goed kan meten. Als ze nog in de motor zitten is dat best lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/25/2019 at 5:45 PM, de ritselaar said:

Ik heb bij mijn 1200F een streetbox bij AFS gekocht (korting club )na 8000 km (oude demper ligt nog in de schuur)en in werkendam laten monteren door Paul.

......

iedereen zal bevestigen dat het heel anders aanvoelt dan de "oude"veren.

 

Gr Nico 

En die clubkorting is nog steeds van toepassing.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor de info! Heb de Streetbox met 20% korting kunnen kopen via MLM tijdens een tweedaagse actie. Heb hyperpro en mijn vertrouwde motorzaak gebeld en ga hoogstwaarschijnlijk de achterdemper zelf doen en ga met de losse poten naar 1 van beide. Als ik met de losse poten en onderdelen kom kost het ze een uurtje tijd ongeveer. Neig naar hyperpro, alleen hebben die een wachttijd van een maand (!). 

 

Ik ga ervan uit dat ik de voorkant niet perse bij hyperpro moet laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...